Passer 8,5x19 ET 35 m/245/35-19 på A6 4B 01 modell?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, passer dette på en A6 Q men org.sportsunderstell?

 

Jeg var såvidt utenfor en asfaltkant igår, med det resultat at en felg er BOSS og en annen er litt skeiv, men brukbar.

Blir 245 bredde for stort på min?

 

Takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør gå fint det :)

 

Okei, høres bra ut:) Så det blir ingen subbing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, høres bra ut:) Så det blir ingen subbing?

 

Med orig.understell som er nok bilen såpass høy at det ikke vil subbe. Men hvis du skal kjøpe nye dekk, så er det greit å gå ned til 235/35.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke bannet på at det går foran, men... Det gjorde det nemlig ikke hos meg, med 8,5x19 ET 35 m/ 235/35-19. Måtte space ut 3 mm for å gå klar av fjærskåla. Måtte etter hvert ha nye dekk, som hadde annen dekkside, og måtte space enda mer. Så jeg ville prøvd ET 45 i stedet.

Edit: det ble vel litt feil... :P ET 30 heller, kanskje. Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker etter, har jeg 8x19 og ikke 8,5 med 235-dekk, så har en halv tomme mer å gå på. Det har mye å si hvordan dekkveggen ser ut. Er den rett kan det hende du vil subbe litt, men det kommer heeelt an på hvor mye du skal senke igjen. Dersom du kan velge, ville jeg valgt en skrå vegg som ser penere ut og i tillegg gir litt mer plass til hjulbuekanten.

 

Ben kjører med 20x9.5 og 245-dekk uten valsing på sin quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg kan ikke velge, Auto-Sentrum har et sett liggende, tenkte det kunne være en "billig" løsning. Jeg snakket med Bergen Bildekk, og han sa det gikk med den dimmen på min uten noen form for subbing, men skal få prøve dem på, så da skal det testes at det ikke er noe som tar i fjærskåla. Har ingen planer om å senke mer med det første;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker etter, har jeg 8x19 og ikke 8,5 med 235-dekk, så har en halv tomme mer å gå på. Det har mye å si hvordan dekkveggen ser ut. Er den rett kan det hende du vil subbe litt, men det kommer heeelt an på hvor mye du skal senke igjen. Dersom du kan velge, ville jeg valgt en skrå vegg som ser penere ut og i tillegg gir litt mer plass til hjulbuekanten.

 

Ben kjører med 20x9.5 og 245-dekk uten valsing på sin quattro.

 

Men så subber det vel tilsvarende greit da :)

 

Hvis ikke han stopper subbinga med en fjærveisbegrenser satt på demperne da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 8,5x19 et37 med 235/35 forran på min A6, ved litt senk subber dette i skruefestet til innerskjermen... dette festet sitter op høyeste punkt i hjulbuen, men det er antagelig bare å varme opp og bøye unna.

Bak kjører jeg 9,5x19 et43 med 235 uten problemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 8.5x19 ET30 med 215/35-19 foran. Subber aldri det :evil:

Bak har jeg 9.5x19 ET35 med 235/35-19, det subber heller ikke med mindre du senker bilen HELT ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det subber ikke med continental sc2 i 245 framme iallefall (andre merker vet jeg ikke), men ville heller valgt 235, da dette er en MYE mer kurant dimensjon å bruke. Og ikke minst når det gjelder utvalg av dekkmerker, da er det vel få dimensjoner du kan velge mer i en 235/35/19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 8.5x19 ET30 med 215/35-19 foran. Subber aldri det :evil:

Bak har jeg 9.5x19 ET35 med 235/35-19, det subber heller ikke med mindre du senker bilen HELT ned.

 

Er noen som må ha samme dekkdim forran og bak vettu ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke bannet på at det går foran, men... Det gjorde det nemlig ikke hos meg, med 8,5x19 ET 35 m/ 235/35-19. Måtte space ut 3 mm for å gå klar av fjærskåla. Måtte etter hvert ha nye dekk, som hadde annen dekkside, og måtte space enda mer. Så jeg ville prøvd ET 45 i stedet.

 

Hvis du måtte space ut 3mm når du hadde ET35 vil det si at du endte på ET32, og da skal det være GOD plass. Høyere ET kommer lengre inn og 8.5" med ET45 står i fjærbeinet på passasjersiden så det er bare å glemme. Har selv spacet ut 5mm og kjører ET40 foran på 8.5" med 235-dekk og det er ikke noe problem. Dog ser ET35 bedre ut da det kommer noe lenger ut i hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du måtte space ut 3mm når du hadde ET35 vil det si at du endte på ET32, og da skal det være GOD plass. Høyere ET kommer lengre inn og 8.5" med ET45 står i fjærbeinet på passasjersiden så det er bare å glemme. Har selv spacet ut 5mm og kjører ET40 foran på 8.5" med 235-dekk og det er ikke noe problem. Dog ser ET35 bedre ut da det kommer noe lenger ut i hjulbuen.

 

Du måtte, ja? :P

Jeg så nå hva jeg har skrevet :P

Jeg hadde ET 45, ikke 35. Derfor gikk det ikke. ;)

Jeg bestilte 35, men fikk 45 :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.