Anbefalte innlegg

Noen som sverger til bruk av høytrykkspyler for bilvask her? Blir det brukbare resultat uten å ødelegge for mye?

 

Kunne tenke meg noe som er litt "enklere" og raskere enn svamp og bøtte iblant (men ikke alltid). Hvor stor og kraftig og dyr maskin må man ha for å få lakken og evnt felgene rene? Hvilke vaskemidler og evnt tilleggsutstyr er et must? Har brukbar tilgang på alt av autoglyms produkter (både forbruker og proff) via jobben.

 

Evnt råd for å vaske med høytrykk? Hvor stort tykk, avstand osv. Hva med vanntemperatur? Hører en del snakk om å ikke bruke kaldt vann, men for de fleste som kobler maskina til hageslangen er det vel ikke så mye å gjøre?

 

Stor takk for alt av svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste av detailsguruene her, vasker nok først med skum og høytrykk for å få av det værste, for å så vaske på nytt med bøtte og "svamp" (vaskehanske)

 

Bare høytrykk fungerer vel sjelden bra i lengden!

Går til nød i vinterhalvåret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Kärcher K 7.91, med Foam Cannon (finnes hos Scandic Shine), og skummer bilen først, spyler av, for så å gå på med to-bøtte metoden og vaskehanske.

Skal bilen poleres eller vokses, sprayer jeg på avfetting før jeg legger på skum.

 

Denne spyleren har vært på tilbud til 3990,- i det siste, og er muligens det enda. Meget god spyler ;)

Man kan også tilføre opptil 60 grader varmt vann, så spyling i kaldere vær burde ikke være noe problem.

Vil absolutt anbefale å skaffe en høyttrykksspyler, da dette letter bilvasken betraktelig, pluss at det blir mye mer morsomt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ALDRI en ren bil bare med høytrykk.. I så fall må du ha en skikkelig kraftig en, men da blir det hardt for lakken...

 

Jeg også bruker en Kärcher høytrykk, der jeg skummer over hele bilen først. Spyler da dritten av med såpetilførselen åpen... Deretter er det på an med bøtta å svampen...

 

Ta deg tid en dag og rubb/poler hele bilen. Er så sinnsykt deilig å vaske bil etterpå... Alt sklir bare av.. :D

 

Jeg bruker forresten Autoglym sine produkter, og er ganske fornøyd med det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foma sine spylere er også veldig bra... Ketil på Scandicshine bruker ihvertfall det.. Får de hos Torshov i Sørlandsparken kjøpesenter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte black and decker på europris til 399, spyler det værste av først på 5 min og så vasker jeg vanlig måte med vaskehanske og bøtter. Spyler kun for og få av den værste dritten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Greit å ha vaskehall på jobbben skjønner jeg.... Høytrykk på 70-80 grader gjør bilvasken SÅ mye lettere. Men må uansett frem med bøtte og svamp/vaskehanske for å få bilen ren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Greit å ha vaskehall på jobbben skjønner jeg.... Høytrykk på 70-80 grader gjør bilvasken SÅ mye lettere. Men må uansett frem med bøtte og svamp/vaskehanske for å få bilen ren.

 

Etter hva jeg har fått med meg, anbefales det ikke særlig mer enn 40 grader...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

70-80 grader er vel ikke helt bra for lister og gummi, samt at det fjerner voksen på bilen din... Rundt 40-50 grader er vel ganske ideelt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njæææ.... Er i mitt tilfelle bare en gammal BMW det er snakk om uansett, så jeg tar det ikke så tungt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker et proft Foma-anlegg på jobben, og det funker greit. 125 bar og 70 grader. Temperaturen ut av dysa blir jo ikke den samme, da en del blir borte i slangene.

 

Det holder ikke med høytrykk om skiten har hatt tid til å gro litt, men det er ikke noe vits i å bruke svamp 4 ganger i uka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhh, jeg har siden jeg kjøpte bilen min i september i fjord kun brukt svampevask 2 ganger.

Ellers regelmessig med høytrykkspyler på Statoil.

Synes ikke bilen er direkte møkkete: klø :

 

DSC_0154.jpg

 

Kan kanskje ha noe med at jeg aldri lar møkka sette seg?

Og ja, jeg har en fobi for møkkete Audier:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ny maskin på jobben idag:)

 

DSC_1152.jpg

 

DSC_1154.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.