#1 Skrevet August 21, 2008 Plutselig her en dag begynte vinduspusserene å oppføre seg veldig merkelig, di begynte nermest å leve sitt eget liv. Når jeg startet bilen begynner di å gå selv om di står av. Etter en stund stopper di pluttselig opp mitt på ruta. Setter jeg di på intervall så fungerer bortsett fra att di stopper litt ovenfor der di egentlig skal stoppe, ikke helt nedert på ruta hviss du skjønner? Hva kan dette vere forne tro? Noe rele eller noe som har klikket? Takker for svar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2008 Plutselig her en dag begynte vinduspusserene å oppføre seg veldig merkelig, di begynte nermest å leve sitt eget liv. Når jeg startet bilen begynner di å gå selv om di står av. Etter en stund stopper di pluttselig opp mitt på ruta. Setter jeg di på intervall så fungerer bortsett fra att di stopper litt ovenfor der di egentlig skal stoppe, ikke helt nedert på ruta hviss du skjønner? Hva kan dette vere forne tro? Noe rele eller noe som har klikket? Takker for svar;) Posisjonsbryteren i motoren som har dårlig kontakt her tror jeg er problemet. Det er bare å fjerne dritten nedi der og rense med litt spray. Motoren står montert på overføringen til viskerene. Dette er beskrevet i andre how to tråder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2008 Posisjonsbryteren i motoren som har dårlig kontakt her tror jeg er problemet. Det er bare å fjerne dritten nedi der og rense med litt spray. Motoren står montert på overføringen til viskerene. Dette er beskrevet i andre how to tråder. Okei. Har skrudd ut vindusvisker motoren nå men finner ingen posisjonsbryteren, sitter denne liksom inne i motoren eller? Fant heller ikke noe "how to" tråd her inne. Noen som vet hvor denne sensoren sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2008 Det er enten releet som er gåent eller motoren som roter, hvis du ikke har hatt av motoren eller mekanismen når problemet oppstod, så er det nok releet som er gåent. Hadde samme problemet selv også, men da var det noe inni i pussermotoren som måtte rengjøres, etter at jeg hadde hele skiten ut for å rengjøre den. Jeg har et rele til salgs for 300 kr inkl frakt, helt nytt i eske (feilkjøp da jeg trodde det var dette som var gåent.)koster ca 450 på møller nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2008 På min 2000 Caddy TDi så begynner plutselig viskeren i bakvinduet å gå helt av seg selv uten at jeg har rørt bryteren... Samme skjer med viskerne på frontruta... Slår jeg viskerene av/på med hendelen gir de seg litt før de setter igang igjen... Dårlig kontakt i bryteren i rattstammen eller relé som må byttes tror dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2008 Har tatt fra hverandre hele motoren å rengjort å smørt den nå å ingen forbedring. Tyder veldig på att det kan vere ett rele som er gåent ja! Får ta en titt der det sitter å dobeltsajekke kontakter osv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2008 Det er et brunt dobbelt rele som sitter under rattet som det står 603 på om jeg ikke huker feil. Det er nok dette som er feil om du ikke har vært i visker motoren å rota. Det ser sånn ut: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131671 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2008 Det er et brunt dobbelt rele som sitter under rattet som det står 603 på om jeg ikke huker feil.Det er nok dette som er feil om du ikke har vært i visker motoren å rota. Det ser sånn ut: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131671 Stemmer det. Var det rele`et som klundret det til ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...