Scandinavian Callook Classic, et historisk bra treff!

Anbefalte innlegg

Alle som har vært på mange luftkjølt-treff er enige om at helgas Scandinavian Callook Classic ble en knallsuksess.

de som har vært mye rundt i Europa hevder at dette var det beste luftkjølt-dragracet i Europa noensinne.

Ja det høres utrolig ut at det skulle kunne skje på Gardermoen, men det er faktisk hold i disse uttalelsene.

Mine bilder er her:

http://www.sccevent.com/index.php?option=com_expose&Itemid=3

Klikk SCC-2008

Andre bilder og videoer her:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,6307.0.html

For å nevne noe, det var biler fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Belgia, England og Skottland. Skottene tok også med seg en klassisk racebil fra USA.

Og tyske Custom & Speed Parts fløy over den profesjonelle dragraceren Ron Lummus fra USA for å kjøre deres Type 3 Karmann Ghia racer.

Det ble kjørt mange lave 9-sekundere på 402 meter.

Dessuten var det den største samling på norsk jord noensinne av krigshistorisk VW, med blant annet tre Schwimmwagens, 10 Kübelwagens og en Kommandeurwagen.

Vi får håpe treffet ikke kræsjer med VWAudi Rudskogen neste år.

Mange journalister var til stede, og det kommer reportasjer i Gatebil Magazine, Volksworld, Ultra VW, VW Speed, VW Scene m.fl.

XD0A6373-web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her, et KNALLTREFF!!

Dog var enkelte uttalelser søndag, om tidenes beste vw-treff i europa, kanskje LITT overdrevet, men det beste luftkjølt-dragracet, som arild skriver, kan jeg gå god for! Masse heftig kjøring, mye rå biler, bra med folk og god stemning!

mine bilder ligger på http://www.olastuenfoto.no/scc , så er det litt å titte på mens man venter på alle reportasjene rundt omkring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt med å vært der altså! Vi traff en gjeng fra Bergen på Gol når vi var på vei til Rudskogen. Bla. en som kjørte en utrolig flott sort -65 Karman Ghia Cab! Den var nydelig! Ingen av dere som har bilder av den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sagt, jeg har ikke rukket å redigere mine bilder - rett fra kameraet

Beskjæring, økt kontrast og oppskarping vile gjort underverker...

men har rett og slett ikke tid,

derfor la vi dem foreløpig rett ut på nett, for å spre det gode budskap om treffet

Fine bilder Fredrik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder Fredrik :)

Takk for det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg er LITT sugen på å få bobla på veien igjen nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg er LITT sugen på å få bobla på veien igjen nå.

Me too! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner derimot at det er deilig å ha Buggyen på veien i godværet! :)

Men det treffet der hadde nok absolutt vært noe å få med seg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.