#1 Skrevet Oktober 25, 2004 Noen som har gjort dette? Har sett et par beskrivelser og excel ark, men er usikker på et par ting. -Hvilke Blokker jeg skal logge? -Hva skal jeg bruke av det jeg har logget? -Er det flere metoder/excel ark? Hvilke er best? -Hvordan får jeg informasjonen fra log filen inn i hver sin kolonne? (All informasjon ligger jo i en celle(kolonne) ser det ut som, og må skille det ut på noe vis i excel slik at hver informasjon får hver sin kolonne..) -Det står at man skal trille så langt som mulig med clutchen inne etter å ha gitt på til rødmerkingen (pga måle hvor stor vindmotstand/hjulmotstand det er). Hvor/hvordan kommer denne informasjonen til bruk i excel arket? Noen som kunne laget en 1-2-3 guide? Evt. gitt meg link til dette... Og ja, har lett på forumet!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2004 her er i allefall en tråd der du får svar på hvordan du får hiddenene korrekt inn i excel-arket: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=2540&highlight=excel Jeg legger ved en fornorsket versjon av regnearket jeg bruker "Dynoplot5nor.xls". Det er utviklet av en hos VAG-Com og fornorsket slik at man ser NM i tillegg til lbs-ft. Det eneste du trenger å logge er bilens fart og turtallet, i tillegg til tidsmerket (time stamp). Du må også vite bilens vekt i testøyeblikket. Grunnen til at du skal logge trilling med bilen i gir, men cluthcen inne er for å regne ut motstand i bilen. Tidsmerket for dette skal du fylle ut i kolonne E i regnearket (den siste røde). Du må da se på bilens fart og legge inn det tidsmerket fra trillinga som passer best. dynoplot5nor.xls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2004 Takk for hjelp! Har desverre ikke fått gjort noen målinger (ikke bare bare å finne tidspunkt det passer samt veistrekning uten noe særlig trafikk). Men kan du forklare nærmere hvordan disse trillehiddenene brukes? Må man kopiere inn de baklengs på en måte? Må jeg kopiere en og en celle for å matche farten nøyaktig eller hvordan gjøres det enklest? Hvor nøyaktig må bilens vekt være? Tror jeg må dra på en trafikkstasjon å veie den... (Vet det trolig, men hvilke blokker brukes?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2004 Noen som kan forklare nærmere angående det ovenstående? Er det forresten andre ting som jeg bør kikke på i forbindelse med Vag Com (både artige og nyttige avlesninger/innstillinger)? Hvordan kan jeg resette gass-spjeldet med Vag Com? Evt. linker til 1-2-3 guider? (Har seff surfet mye på ross-tech sidene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2004 Opprinnelig postet av Erik Haga Noen som kan forklare nærmere angående det ovenstående? Er det forresten andre ting som jeg bør kikke på i forbindelse med Vag Com (både artige og nyttige avlesninger/innstillinger)? Hvordan kan jeg resette gass-spjeldet med Vag Com? Evt. linker til 1-2-3 guider? (Har seff surfet mye på ross-tech sidene) Åssen model har du da...litt viktig å hvite for å grunninstille den med eller uten gassvaier Med gassvaier: velg blokk 1 (engine) så Measuring Blocks - 08 slå så inn 098 og trykk go vent noen sek og det skal komme opp ok uten gassvaier slår du inn 060 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2004 2001-mod 1,8T APP motor(Seat Leon) elektronisk gass. Takker for hjelpen forresten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2006 Det finnes ikke et slikt kalkulasjonark for biler med automat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...