Oppgradere bremser på VW Lupo '99 1000ccm3?

Anbefalte innlegg

Som tittel spør jeg:

 

Kan dette la seg gjøre med VW/Audi deler? Skal bytte bremser nå snart så det ville gjøre seg med lite granne mer bremsepower.

 

Trenger ikke å være noe gromt (til en ellers grom, grom bil : eek :) men når jeg uansett bytter selv er det jo penger spart som man kan oppgradere for...

 

Har 13" felger. Er det plass nok med sånne små felger eller må jeg opp i 14-15"?

 

Håper noen kan chippe inn med erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du dra Lupo'n ut på banen til neste år nå eller? Med gateslicks og på tre hjul i svingene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er vitsen spør nå jeg... : klø :

 

Men du kan jo sjekke http://www.brakes.no feks.

 

Vitsen er som jeg skriver; oppgradere billig med VAG deler (hvis det kan la seg gjøre).

Alternativt hvis ikke større skiver får plass; nye skiver å bedre klosser (samme dimm men uorg.). Skal se på brakes.no, takker!

 

Stopper gjerne 2-3 meter før det smeller jeg da - vet ikke med deg ;)

 

Skal du dra Lupo'n ut på banen til neste år nå eller? Med gateslicks og på tre hjul i svingene! :)

 

Ja, tenkte å slenge inn den HPA Bi-Turbo konverterte 3.2L VR6 jeg har liggendes her...selvfølgelig sammen med custom tilpasset 4-motion.

 

Derfor trenger jeg nye bremser. Gateslicks har jeg da i forveien...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vitsen er som jeg skriver; oppgradere billig med VAG deler (hvis det kan la seg gjøre).

Alternativt hvis ikke større skiver får plass; nye skiver å bedre klosser (samme dimm men uorg.). Skal se på brakes.no, takker!

 

Stopper gjerne 2-3 meter før det smeller jeg da - vet ikke med deg ;)

 

Jeg skjønner fremdeles ikke vitsen med en bil med 45 hk og som veier 750 gram... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltids kjekt med bremser som stopper bilen bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket på Lupo forum i UK hva de gjør? Vet det er en del Lupo GTi'er som oppgraderer til Golf G60 spec på sine bremser.

 

Edit: Fant følgende etter et søk på clublupo.co.uk

 

Hi what are the best brake to use on a 1.0. Do gti ones fit or would it be easier to go down the g60 route

 

Whats wrong with the standard ones?

Dont forget that if you add larger brakes to the front, the rears will need to be looked at as the brake ballance will be out, most 1.0s dont come with ABS so its not the best of ideas messing up the brake ballance.

 

But, to add larger brakes to the front, you will need to replace the complete front hubs, as the 1.0 has built in caliper carriers.

 

Så for å oppgradere må du ha ny spindel og hele pakken. Tror ikke det er verdt det. Hva med å bare skifte ut alt av skiver og klosser, samt en skikkelig god bremseveske. Tror du vil merke forskjell! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner fremdeles ikke vitsen med en bil med 45 hk og som veier 750 gram... :P

 

Hehe...ikke glem at dette råskinnet faktisk har 50 hk. Bruker faktisk god plass på å få stoppet dette beist : rolleyes

 

For ikke å snakke om de 40 cm bilen dykker ned foran når jeg hiver ut ankeret. Men det er jo ikke bremsenes skyld...

 

Alltids kjekt med bremser som stopper bilen bedre:)

 

Ikke sant, jeg mener det og. Kan jo være akkurat de ekstra 10cm. man trenger for å unngå 'identifiserte-men-åh-så-tett-på-flyvende-eller-gående-objekter'...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg editerte posten min over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket på Lupo forum i UK hva de gjør? Vet det er en del Lupo GTi'er som oppgraderer til Golf G60 spec på sine bremser.

 

Edit: Fant følgende etter et søk på clublupo.co.uk

 

 

 

 

 

Så for å oppgradere må du ha ny spindel og hele pakken. Tror ikke det er verdt det. Hva med å bare skifte ut alt av skiver og klosser, samt en skikkelig god bremseveske. Tror du vil merke forskjell! :)

 

Nå snakker vi. Har vært inne å se litt på den engelske ja...klart at hvis jeg må bytte spindel osv blir det fort for dyrt. Med mindre noe brukt dukker opp : klø :

 

Jeg tror også at bytte til noe nytt ville gjøre en forskjell. Er jo i utgangspunktet dama som klager på de dårlige bremsene...vil jo ikke sende hende av gårde hver dag med dårlige bremser...Hence the first post :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kalipperen din er festet i spindelen og ikke festet med braketter, må du bytte hele greien.

 

Her er de forskjellige bremsene til Lupo i følge Clublupo.co.uk

 

1.0, 1.4, 1.7sdi arosa (some)= 239 discs, 10 thick, solid.

1.0, 1.4, 1.7sdi lupo= 239 discs, 18 thick, vented. Attached to hubs.

1.4 tdi, 1.4 Sport lupo/arosa= 256 discs, 20 thick, vented. Detachable from hubs.

1.6 Gti lupo= 256 discs, 25 thick, vented. Detachable from hubs.

 

His dette stemmer overens med euro modeller, så har du ventilerte 239mm skiver. Hvis ikke jeg husker helt feil, så er det samme bremser som på pre -88 Gti 16V. Mener det var det jeg hadde på min 16V. Jeg hadde planer om G60 uppgradering på den, og da måtte jeg til med ny spindel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kalipperen din er festet i spindelen og ikke festet med braketter, må du bytte hele greien.

 

Her er de forskjellige bremsene til Lupo i følge Clublupo.co.uk

 

 

 

His dette stemmer overens med euro modeller, så har du ventilerte 239mm skiver. Hvis ikke jeg husker helt feil, så er det samme bremser som på pre -88 Gti 16V. Mener det var det jeg hadde på min 16V. Jeg hadde planer om G60 uppgradering på den, og da måtte jeg til med ny spindel.

 

Skivene på 1.4 16V (245x20) er like som på golf 2 16v med 256.

Calippere,carriere og spindelhus/nav har andre delenummer enn på golf 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.