Slutter å dra når man holder bremsepdalen litt inne samtidig som gass(Passat 35i TDi)

Anbefalte innlegg

Høres kanskje dumt ut, men er ikke så dumt som det høres ut som.

 

Problemet er som følger: Selv når jeg bare har bremsepedalen såvidt inne, ikke nok til at det skal bremse så mye det gjør, slutter bilen å dra. Virker som turboen kutter ut etter et par sekunder, og så drar den deretter. Slipper jeg pedalen igjen, tar det et par sekunder før den henter seg opp igjen og begynner å dra normalt igjen. Til og med når jeg ikke har ordentlig ladetrykk reagerer den på samme måte og det butter, altså bilen slutter å dra et par sekunder etter at jeg har klemt inn bremsepedalen.

 

Grunnen til at jeg fant ut dette, var at jeg skulle sjekke clutchen min sånn for moro skyld en dag, sjekke om den begynte å bli skikkelig slitt.

 

Noen som vet problemet?

 

Mvh

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være slik, er elektronisk sperre slik atd u ikke kan bremse å gi gass på likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, da fant jeg ut hvorfor min gjør det også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg håpet på, at det skulle være sånn;) For det virket for bra til å være noe feil. Testet på Morten sin TDi 3bg i går, men der var det ikke sånn.

 

Uansett, takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg håpet på, at det skulle være sånn;) For det virket for bra til å være noe feil. Testet på Morten sin TDi 3bg i går, men der var det ikke sånn.

 

Uansett, takk for svar.

På min 3BG er det sånn,men det er jo tiptronic da. Men slipper jeg opp igjen gassen å gir gass igjen så funker det,av og til.........men det sliter jo mye på kassen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være sånn ja. hvis du slipper gassen og trykker igjen samtidig som bremsen er inne så funker den igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her.. 2.0TFSI med manuell kasse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sånn på min 3b 1.9tdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme på min A4 1.9 96"

men hvorfor trykke på bremsa samtidig som gass? lol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å teste om cluctchen begynner å bli slitt? Ha bilen i et høyt gir, brems litt og gi full gass for å se om turtallet øker mens farten ikke gjørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller ved venstrebremsing ved banekjøring? En liten ledning som må klippes rett over bremsepedalen for å bli kvitt "problemet!" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at ALLE VAG TDI skal være slik. De som ikke er slik har feil på giverne på bremsepedalen/bremselyskrets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke dette noe med vakum til bremsekraftforsterker?

Mener å huske noe om dette på turbomotorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å teste om cluctchen begynner å bli slitt? Ha bilen i et høyt gir, brems litt og gi full gass for å se om turtallet øker mens farten ikke gjørt.

 

Bør være litt forsiktig med akkurat den metoden der. Iallefall om du gjør det idet turbotrykket kommer.

Gjorde det på en saab 9000Turbo jeg hadde, Der røyk motorfeste og den ene drivakslingen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør være litt forsiktig med akkurat den metoden der. Iallefall om du gjør det idet turbotrykket kommer.

Gjorde det på en saab 9000Turbo jeg hadde, Der røyk motorfeste og den ene drivakslingen:)

Hehe. Altså, dette er snakk om 90 late dieselhester, hvorav mange er på beite, pluss at bilen ikke akkurat er lett, så er ikke redd for at det skal ryke noe drivverk og motorfester på denne børsa her av den grunn: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke dette noe med vakum til bremsekraftforsterker?

Mener å huske noe om dette på turbomotorer.

 

Dette har ingen ting å si på dieselmotorer.. De har egen vacuum pumpe siden det ikke er spjeld på innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har ingen ting å si på dieselmotorer.. De har egen vacuum pumpe siden det ikke er spjeld på innsuget.

 

Sant, jeg fikk ikke med meg at dette var en dieselmotor:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme på min A4 1.9 96"

men hvorfor trykke på bremsa samtidig som gass? lol

 

venstrebremsing eller hva man kaller det!

funker kanskje bedre uten det systemet men! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til og med Caddy'en min gjør dette ;)

Ikke noe å burne med altså !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.