Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen min stoppet plutselig på vei hjem fra job i dag. Jeg skulle kjøre i gang, og det sa "knækk".

Etter dette gikk ikke bilen hverken frem eller tilbake. Hvis jeg setter bilen i gir, samme hvilket,

og slipper clutchen, så kommer det en svak ulyd, mer som romling, men ikke høyt. Har de siste par

dagene merket et klunkelyd ved slipp av clutch, akkurat som det er noe slark i drivverk, spesielt

ved slipp av clutch ved nedbremsing på gir, det hogger til på en måte. Men nå står den altså helt dønn

stille. Noen som har et lurt forslag på hva som kan ha røket? Please? Bilen er en 2000 mod. gått 140 000

Frank K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det ikke gått en drivknute da? eller kanskje clutchen?

Mvh Stian S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg så spør jeg deg : klø : Jeg satt bilen i første gir, og lot den stå å slure, den venstre

drivakselen gikk da rundt mens bilen sto stille... Er kanskje en drivknute da??? Skal vel ikke gå an

egentlig det vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper ytre drivknute, skal jo gå greit å se om den er gåen.:)

Sånn så mitt ut, A4 1.8.

Dette gikk av med ett smell:)

S1.jpg

S2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, den så ikke bra ut! Får håpe det er drivknuten på min bil som har røket da. Takk til dere som svarte på tråden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket igjen i dag, og nå går ingen av drivakslene rundt når jeg setter bilen i gir.. Kan det fortsatt være en drivknute som har røket? Har ikke bilen hjemme, så jeg har ikke mulighet til å få skrudd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på venstre side (der hvor den gikk rundt når bilen sto stille), enten inn mot girkasse eller helt ute i andre enden av drivakselen. Mansjetten burde være rivd av, og da ligger det fett rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal sjekke neste gang jeg er ved bilen, kan ikke si jeg så noen mansjetter som var røket, men jeg så vel ikke så godt under i mørket eller, men takk igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket bilen igjen i dag, og den innerste drivknuten på venstre side går rundt (med bilen i gir),

men ikke selve akselen og ut mot hjulet. Det er vel den innerste knuten eller akselen som har

tatt kvelden da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var drivakselen som hadde røket kutt av, innerst ved den indre knuten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.