Smelling ved aks i forstilling? Audi 80

Anbefalte innlegg

Hei..

Har hatt no i et par daga, etter at æ trakk henger og spessielt etter at jeg kom over en ganske stor hump i litt fart, smelling i forstilling når jeg akser, ikke når bilen triller eller clutch er inne. synes det er litt merkelig, for når jeg har lav fart merker jeg ingenting, men når jeg kommer opp i 60+, og KUN ved aks og pådrag, så kommer det en voldsom smelling.. trur det er fra forstilling, men er ikke sikker.

Takker for ALL HJELP jeg kan få.. er skeptisk til å kjøre bilen så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konstant smelling og bråk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja når jeg har fart og spessielt i oppåverbakka da jeg må trø litt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å den overdøve alt anna lyd. merker ikke motorlyd engang, å jeg kan ha musikk på, å enda kan jeg registrere bankingen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne jeg.

Har ikke hatt av hjulet enda, men skal ta det av iløpe av dagen.. det begynner å haste, høres ut til at det blir verre og verre. men må bare kjøre med bilen til den eventuelt stopper, MÅ har bilen til og fra jobb.. har ikke annen mulighet.. :(

Ingen som vet hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta opp å sjekk, mye enklere enn at vi skal sitte å gjette på hva som er feil over nett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mansjetten på drivknuten var nesten borte, å ingen smorning igjen.. er ganske sikker på et det er det som er årsaken til bankinga. så har bilen på bukk no å prøver å få til... er første gangen jeg hold på med drivknute, så skal bli spennende å se om jeg får til... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring om du lurer på noe da:) Veit det er kjipt å gå inn ut og for å spørre om ting.

tlf: 93019844

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet kan ligge i indre eller ytre drivledd.. som du selv sa så var jo drivleddsmansjetten borte. og da vil jo den fylle seg med sand og dritt med tiden. men kan også være i kulelageret.. jeg hadde samme problemet på min. og måtte bytte både indre og ytre drivledd samt kulelager forran for og klare og lokalisere feilen:p

hadde bankingen bare kommet ved svinging hadde nokk problemet vert i ytre drivledd. det er ofte disse som får juling.

og det anbefales og skifte drivleddmansjett da disse blir møre med tiden

men om problemet ligger i indre drivledd, vil du få banking ved kjøring på rette strekninger også.

så som sakt;

rette strekninger; indre drivledd

svinger; ytre drivledd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips og mulighetan for ka d kan være.. :)

Prøve å bytte ytre drivledd først, så får vi se om det varer.. håper det er borte når biln kommer sæ på veien igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hva det var.. BEGGE drivknutan var ødelagt på høyre drivaksel. så da blei d 3800kr ut av vindue på et par daga.. spessielt når ingen har indre drivledd på lager, så det må hastebestilles.. 615kr i frakt..! svindyrt, men må ha den fort så ser at di pengan flyg ut vinduet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.