Suselyd fra wastgate eller turbo

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en Audi A3 2005mod 140hk tdi, chippet.. motor lyset var kommet på i dashbordet å det lagde en suselyd, hylelyd fra motor når jeg ga litt turtall, ingen lyd under bakking. jeg leste av feillager på bilen å det kom opp feilkode: 16683 Boost pressure regulation: Control range not reached..

slettet denne å lyset forsvant i dashbordet, men lyden er der fortsatt.. Kan det være wastgate som er gåen event noe ventil? håper noen kan hjelpe her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk alle slanger fra turbo. Hørest ut som det er lekasje på trykksiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2,5V6 tdi begynte jeg plutselig å høre turboen ganske godt, masse susing og dumplyd ved rusing, da var slangen inn på turboen helt ødelagt, så som Per over sier, sjekk alle slanger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en følelse av at det er en feil på turboen på nokon av desse 140 hk motorane i 2005. Veit om 2 som har hatt turbohavari på desse. Dei har også samme hardware og software nummer. VW-Golf-2.0 tdi-0281011848-371912.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, var bare rart at denne feilkoden kom opp.. skal ta av slanger å kjenne om det er slakke i turbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte foresten å skrive at det er så vidt bilen dreger, akurat som alt ladetrykk er borte.. tror jeg skal sjekke slangene.. men for meg høres det ut som noe mekanisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte foresten å skrive at det er så vidt bilen dreger, akurat som alt ladetrykk er borte.. tror jeg skal sjekke slangene.. men for meg høres det ut som noe mekanisk

For meg høres det ut som en lekasje. Er det mekanisk lager det vanligvis mye lyd og har en mere drastisk innvirkning på kjøretøyet,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.