#1 Skrevet August 22, 2008 (endret) Driver å bytter clutchen på 100'n min i helga, men dere som har gjort dette før, tar dere ned kassa eller tar dere ut motoren? Jeg har begynt å ta ned kassa, men lurte på åssen andre her gjør det. Noe annet jeg børe være oppmerksom på? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2008 Kassa er lettest.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2008 Takk, det var godt å høre.. Hadde ikke mye lyst til å plukke ut motor enda. Ikke noe spesielt å passe på? Har skrudd av drivaksler framme, mellomaksel, eksos og løsna kassa fra motor, men åssen gjør jeg det med giroverføringa? Bare løsner dem 2 staga fra kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2008 jepp...overøfringa og evt sensor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2008 Husker ikke om Styrestaga må av på disse... , må det iallefall på type85 og type89 Jeg fant ut at det var like enkelt å ta ut motor`n på Gte quattro`n min.... , men hadda da vært ut og inn med motoren ca 10 ganger..... , så det var gjort på 20min Og når du har kommet så langt , så er det bare å stå på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2008 Kassa er nesten ute nå, men må dele eksosen rett etter manifolden. Jeg hadde jo delt den under bilen, men da vil jo ikke kassa ut:) Har fått av giroverføringa, gikk ganske lett når jeg tok av mellomakselen og slapp kassa litt ned i bakkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2008 Hvor fyller jeg på olje på midtdiffen? Er det samme påfylling som girkassa, bare at det er 2 tappeplugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2008 Jepp. To tappeplugger, en fylleplugg. Fyll til det renner ut av fyllehullet, vent en halvtime og fyll på litt til, oljen bruker litt tid på å renne helt bakover i girkassen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2008 Takker for raskt svar! Klarte å skru av bakdelen på kassa se: bh : Og da rant jo selvfølgelig all olja ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 23, 2008 Da var clutchen (og olja) byttet. Byttet også camberstaga bak, begge endeledda og en bærebru. Clutchen virker topp, men ser endel her har hatt problem med sluring av Spec clutch, er det mye feil på dem eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2008 Da var clutchen (og olja) byttet. Byttet også camberstaga bak, begge endeledda og en bærebru. Clutchen virker topp, men ser endel her har hatt problem med sluring av Spec clutch, er det mye feil på dem eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 24, 2008 Husk forresten at oljen på girkassen skal ha spesifikasjon GL-4, ikke GL-5. Bare sånn i tilfelle.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 24, 2008 Hva skjer om jeg bruker GL-5 da? Husker ikke hva det var vi hadde på jobben, men det kan jeg sjekke etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 24, 2008 Hm, jeg dytta 80w90 gl-4 på kassa og diff på min 200, mineralolje.. Bør bytte på bakdiffen igjen da eller? Hva er konsekvensene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 24, 2008 Da var clutchen (og olja) byttet. Byttet også camberstaga bak, begge endeledda og en bærebru. Clutchen virker topp, men ser endel her har hatt problem med sluring av Spec clutch, er det mye feil på dem eller? Bare å kjøre pent inn det og clutchhuset reint før man setter oppatt kassen så ikke svinghjulet griser rundt seg med gammel olje som ligger inni. Har du dreid ned svinghjulet ditt eller kjøpt alusvinghjul??? Vist du bruker org svinghjul så MÅ flaten bearbeides på nytt. Vist du gjør dette så vil nokk clutchen din holde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 24, 2008 GL-4 er til girkassen, GL-5 til differensialen bak. Om man bruker GL-5 på girkassen angriper det materialet i synkroniseringsringene, så det er definitivt ikke å anbefale.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 24, 2008 Bare å kjøre pent inn det og clutchhuset reint før man setter oppatt kassen så ikke svinghjulet griser rundt seg med gammel olje som ligger inni.Har du dreid ned svinghjulet ditt eller kjøpt alusvinghjul??? Vist du bruker org svinghjul så MÅ flaten bearbeides på nytt. Vist du gjør dette så vil nokk clutchen din holde. Jeg bruker originale svinghjulet, men det MÅ ikke dreies;) Det holder lenge med å pusse det. Eyvind: Jeg hadde fylt GL-4:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 24, 2008 GL-4 er til girkassen, GL-5 til differensialen bak. Om man bruker GL-5 på girkassen angriper det materialet i synkroniseringsringene, så det er definitivt ikke å anbefale.. OK, så jeg bør bytte til GL-5 på diffen min, altså.. Har GL-4 80w90 på girkassa, så den er safe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...