Bytte clutch type44Q HJELP HASTER!

Anbefalte innlegg

Driver å bytter clutchen på 100'n min i helga, men dere som har gjort dette før, tar dere ned kassa eller tar dere ut motoren? Jeg har begynt å ta ned kassa, men lurte på åssen andre her gjør det.

Noe annet jeg børe være oppmerksom på?

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det var godt å høre.. Hadde ikke mye lyst til å plukke ut motor enda.

Ikke noe spesielt å passe på? Har skrudd av drivaksler framme, mellomaksel, eksos og løsna kassa fra motor, men åssen gjør jeg det med giroverføringa? Bare løsner dem 2 staga fra kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp...overøfringa og evt sensor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke om Styrestaga må av på disse... , må det iallefall på type85 og type89 :)

Jeg fant ut at det var like enkelt å ta ut motor`n på Gte quattro`n min.... , men hadda da vært ut og inn med motoren ca 10 ganger..... , så det var gjort på 20min ;)

Og når du har kommet så langt , så er det bare å stå på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa er nesten ute nå, men må dele eksosen rett etter manifolden. Jeg hadde jo delt den under bilen, men da vil jo ikke kassa ut:)

Har fått av giroverføringa, gikk ganske lett når jeg tok av mellomakselen og slapp kassa litt ned i bakkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fyller jeg på olje på midtdiffen? Er det samme påfylling som girkassa, bare at det er 2 tappeplugger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. To tappeplugger, en fylleplugg. Fyll til det renner ut av fyllehullet, vent en halvtime og fyll på litt til, oljen bruker litt tid på å renne helt bakover i girkassen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raskt svar!: ja :

Klarte å skru av bakdelen på kassa se: bh : Og da rant jo selvfølgelig all olja ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var clutchen (og olja) byttet.:) Byttet også camberstaga bak, begge endeledda og en bærebru.

Clutchen virker topp, men ser endel her har hatt problem med sluring av Spec clutch, er det mye feil på dem eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var clutchen (og olja) byttet.:) Byttet også camberstaga bak, begge endeledda og en bærebru.

Clutchen virker topp, men ser endel her har hatt problem med sluring av Spec clutch, er det mye feil på dem eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk forresten at oljen på girkassen skal ha spesifikasjon GL-4, ikke GL-5. Bare sånn i tilfelle.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om jeg bruker GL-5 da? Husker ikke hva det var vi hadde på jobben, men det kan jeg sjekke etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, jeg dytta 80w90 gl-4 på kassa og diff på min 200, mineralolje.. Bør bytte på bakdiffen igjen da eller? Hva er konsekvensene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å kjøre pent inn det og clutchhuset reint før man setter oppatt kassen så ikke svinghjulet griser rundt seg med gammel olje som ligger inni.

Har du dreid ned svinghjulet ditt eller kjøpt alusvinghjul???

Vist du bruker org svinghjul så MÅ flaten bearbeides på nytt.

Vist du gjør dette så vil nokk clutchen din holde.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL-4 er til girkassen, GL-5 til differensialen bak. Om man bruker GL-5 på girkassen angriper det materialet i synkroniseringsringene, så det er definitivt ikke å anbefale.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å kjøre pent inn det og clutchhuset reint før man setter oppatt kassen så ikke svinghjulet griser rundt seg med gammel olje som ligger inni.

Har du dreid ned svinghjulet ditt eller kjøpt alusvinghjul???

Vist du bruker org svinghjul så MÅ flaten bearbeides på nytt.

Vist du gjør dette så vil nokk clutchen din holde.: rolleyes

Jeg bruker originale svinghjulet, men det MÅ ikke dreies;) Det holder lenge med å pusse det.

Eyvind: Jeg hadde fylt GL-4:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL-4 er til girkassen, GL-5 til differensialen bak. Om man bruker GL-5 på girkassen angriper det materialet i synkroniseringsringene, så det er definitivt ikke å anbefale.. ;)

OK, så jeg bør bytte til GL-5 på diffen min, altså.. Har GL-4 80w90 på girkassa, så den er safe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.