3b kjørt tom for bensin, starter ikke !

Anbefalte innlegg

Fikk endelig kjørt bilen min igjen idag, etter 6 uker. Har skiftet rotor, plugger, fordelerlokk,bygd om ånding til catch tank og chippet hjerne. Når jeg startet så gikk alt bra, så begynnte jeg å kjøre. Jeg visste jeg hadde skrapa tank så jeg kjørte rett mot statoil, merket at den gikk på de siste dråpene.

 

Jeg manglet 10m til pumpa så stoppa bilen med litt pottesmell... Vet det er FY FY !!

 

Fikk dytta resten å fyllt bensin, MEN så ville den ikke starte. Prøvde lenge, prøvde også hele veien hjem mens jeg ble tauet. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg plutselig ikke har gnist på pluggen, men bensin ved fuel railen ? Har ikke målt bensintrykk, men er trykk ved banjo på railen. Blir liksom litt feil for meg, skjønner ikke helt detta. Veit det er en million ting å sjekke, men det må ha noe med det her og gjøre:S

Sikringer er hele.

 

Tenkte kanskje noen kommer på noe lurt, hva har dette med å kjøre bensintom ??:S

 

Takker for svar !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at bensinpumpa di ikke likte å gå tørt , og har fått ekstra slitajse..... , slik at den ikke klarer å produsere det trykket som skal til før dysene åpner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fornuftig ut, men..

 

Jeg var også overbevist om at pumpa røyk, men syns det er rart det ikke er gnist på pluggen ? Plugghetta sitter godt på pluggen - gjenger på pluggen mot toppdeksel og ingen gnist ? Regner med at det er god nok godsforbindelse der?

 

Hvordan skifter jeg forresten pumpa ? Husker ikke om armaturet sitter under baksetet ? Må jeg ut med tanken ? :):(

 

Takk for svar !!=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka sikringen til Bensinpumpe releet?

Husker ikke helt om den hadde noe med tenninga å gjøre også? .... men den påvirka flere ting iallefall... bla dysene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..

 

Alle sikringene er hele( er ikke flere enn de i motorrommet ? ) Jeg klarer bare ikke å tenke meg fram til hva som kan kludre til tenningsanlegget ved å kjøre stakkars bilen bensintom:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllte du tanken full, eller slang du på en hundrelapp? Må nok ha på en del liter for at den skal klare å suge opp fra tanken vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllte du tanken full, eller slang du på en hundrelapp? Må nok ha på en del liter for at den skal klare å suge opp fra tanken vil jeg tro..

 

Fyllte på 5 liter på min da den stoppa en gang. Gikk fint det, så tror ikke det du sier stemmer helt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllte for 400 kr ! Men hvorfor ingen gnist?: bh : Blir feilsøkning i hele dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mål om du har strøm frem til coil.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå målt SPENNING frem til coil;) 12 volt , kabelen mellom coil og fordeler har en motstand på 1.9k ohm, regner med at det er OK. Hvorfor coilen da eventuelt har ryki samtidig skjønner jeg ikke, men prøver..

 

Da er spørsmålet, har noen i område en 3b coil liggende ?? ;) Akershus ?

 

Takk for svar !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyllte på 5 liter på min da den stoppa en gang. Gikk fint det, så tror ikke det du sier stemmer helt..

 

Funker sikkert med 5 liter, men da bør også bilen stå på forholdsvis rett grunn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå målt SPENNING frem til coil;) 12 volt , kabelen mellom coil og fordeler har en motstand på 1.9k ohm, regner med at det er OK. Hvorfor coilen da eventuelt har ryki samtidig skjønner jeg ikke, men prøver..

 

Da er spørsmålet, har noen i område en 3b coil liggende ?? ;) Akershus ?

 

Takk for svar !

 

Er slikt som kan skje :) skal du ikke kunne få gnist hvis du setter en plugg i coil ledningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker sikkert med 5 liter, men da bør også bilen stå på forholdsvis rett grunn :)

 

Hehe, sorry off-topic til trådstarter men må bare fortelle noe...:P

 

Dette skjedde meg på vei hjem fra Rudskogen forrige helg. Bilen ble stående i en liten motbakke like etter Malmøya på vei inn Mosseveien til Oslo.

Den startet fint med 5 liter fra reservekanna da selv om det var motbakke altså...: rolleyes

Du veit, vi har el.bensinpumper på disse bilene så tror ikke det er nødvendig med flatt underlag..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har coil liggende!:)

Har nå målt SPENNING frem til coil;) 12 volt , kabelen mellom coil og fordeler har en motstand på 1.9k ohm, regner med at det er OK. Hvorfor coilen da eventuelt har ryki samtidig skjønner jeg ikke, men prøver..

 

Da er spørsmålet, har noen i område en 3b coil liggende ?? ;) Akershus ?

 

Takk for svar !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er slikt som kan skje :) skal du ikke kunne få gnist hvis du setter en plugg i coil ledningen?

 

Har prøvd, ingen gnist. Har også prøvd å "tvangskjøre" coilen, ved å berøre den siden av coilen som ikke har spenning ved tenning, til jord. Og ha en pluggledning med plugg i mot jord. Fikk da bare gnist i den ledningen som jeg jordet. Skulle da fått gnist på plugg også.

 

I det kontaktstykke som går inn på sluttrinnet, er det tre ledninger. En pluss, en minus og en signal ledning. Det jeg lurer på om det skal gå ann å måle dette signalet( fra svinghjulsgiver? ) med multimeter, eller om det går for fort? Det skal jo være et vekselsspenning signal som induseres fra en giver ?

 

Og hva skal motstanden i coilen være ? ( spolen ) Min er på 7.5 k ohm ? Jeg tenkte kanskje om dette er for mye, så den ikke greier å sende det ut på høyspenntsiden?

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har coil liggende!:)

 

Hvor bor du ? Send pm =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg ut at rotoren IKKE går rundt når jeg drar den på starter´n. Så da har vel plast drevet ryki ? Visste det kom til å bli sånn, hvorfor sjekka jeg ikke det enkleste med en gang !!: bh :

 

Er det vanskelig å få skifte fordeleren? Knot?

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nesten det samme som skjedde med gamle vr6en min dette, hadde lite bensin også plutselig stoppa bilen, helt automatisk tenkte jeg att det var bensintom, men så var det drevet til registerkjedet som hadde hoppa av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nesten det samme som skjedde med gamle vr6en min dette, hadde lite bensin også plutselig stoppa bilen, helt automatisk tenkte jeg att det var bensintom, men så var det drevet til registerkjedet som hadde hoppa av.

 

Ja, det var det jeg også tenkte! Tenkte bensinpumpe eller noe, men men..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg ut at rotoren IKKE går rundt når jeg drar den på starter´n. Så da har vel plast drevet ryki ? Visste det kom til å bli sånn, hvorfor sjekka jeg ikke det enkleste med en gang !!: bh :

 

Er det vanskelig å få skifte fordeleren? Knot?

 

Takker!

 

Dette er forresten meg !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er forresten meg !

 

Fillern, nå som jeg tenkte at jeg skulle ta æren: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fillern, nå som jeg tenkte at jeg skulle ta æren: dum :

 

Hehe, sorry !:) Tenkte mer på at folk fikk vite hvilken bil det var snakk om:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt hatt problem med min at det ikke var gnist.

Bytta fordeler uten at det hjalp noe.

Hadde ikke strøm til fordeleren heller.

Men etter å ha gått over sensorer og litt sånt hadde jeg plutselig strøm og gnist.

 

Hvis du trenger hjelp til å bytte fordeleren er det bare å si fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ! Får håpe det går greit !:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.