3b kjørt tom for bensin, starter ikke !

Anbefalte innlegg

Hvordan skifter jeg fordeleren ?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ??

Like før jeg tar av her.. Jeg ser kun en knekk-skrue som sitter på en arm, som sitter på halvmånen som holder på plass fordeleren. Er det virkelig nødvending å måtte borre ?? :S:S I så fall, ufattelig knot å borre der... Please svar noen, orker ikke å vente lenger nå: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun en mutter som holder månen som igjenn holder fordeleren!. Skal være bare å skru av den og ta ut fordeleren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg og tenkte, men finner ingen mutter:S Hvis du står forfra, hvilken vei inn går mutteren, hvis du skjønner? Jeg finner som sagt bare det knekk skruen. Hvis jeg står på førersiden av bilen og ser inn på fordelren, ser jeg den skruen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Tror ikke du ser skruen så lett visst du ikke har tatt av innsuget?! Vist du har orginalsuget?

Mutteren sitter under fordeleren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter veldig knotete til på undersiden av fordeleren. Husk å sett den på merke på svinghjulet og på fordeleren. Ellers blir det knot med teninga etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant den nå. Den var under en slags brakket, som var festen med den knekk skrua uten hodet som jeg fortalte om, fikk bendt av den dritten så kom jeg til muttern med en bøyd fastnøkkel !:) Takk for hjelp !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant den nå. Den var under en slags brakket, som var festen med den knekk skrua uten hodet som jeg fortalte om, fikk bendt av den dritten så kom jeg til muttern med en bøyd fastnøkkel !:) Takk for hjelp !

Ærru færdi nå a?: smil : Jeg vil sitte på i S2 med 1,5bar: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, håper på idag da. Må bare få justert fordelern ! Havna 180 grader feil i går kveld/natt...Da gikk jeg inn til dama i håp om å få trøst !!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB selger sånn drev til fordeleren i stål/messing.. Hadde AKKURAT samme problemet med min... sto vel i ca 14 dager før noen tipsa meg om å se på roter mens jeg kjørte den på starteren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere bruker tenningslampe når dere justerer tenning ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel derfor man skal sette den på merke før man tar ut fordeleren. :)

Så slipper man å bomme så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, to late !

Strever med å finne merkene på veiva:S Finner heller ikke merke/spor i blokk som det skål " gå imot "

Hmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel bare være å ta ut fordeleren og finne merke på svinghjulet og inn med fordeleren igjen?

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel bare være å ta ut fordeleren og finne merke på svinghjulet og inn med fordeleren igjen?

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå :)

Yes !!

Endelig start på dyret :P Jo, Kim, var bare å sette kammen på merket å sette inn fordeleren! Bare å justere tenning skikkelig igjen, var på en kort prvøetur, dramatisk med smelling : smil : Noen som har justert denne med tenningslampe før ? Hvilken tapp/spor skal jeg gå etter med hullene på svinghjulet ? ( Dumt formulert:P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp =)

Tok litt tid, holdt på å vri på fordeleren mens fruen holdt på å starte! Hørte plutselig at dysene åpna, da så jeg lys i tunnelen ! Men ville liksom ikke tenne, tima på nytt alt sammen, så kom den !: smil :

Men ingen som har justert med tenningslampe før ?? Please folkens, lille fin justeringa igjen nå ! Noen som vet når tenningstidspunkt skal være ? Hvor mange grader før tdc ?

Takker for svar !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si som så at den går grisebra nå, med finjustering så kommer den til å gå som lynet selv: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen oppe å går igjen, det som står igjen da er å kjøre bilen en tur med diagnose utstyr og se hvordan den har det, mht lambda verdier osv.

Takker for alle svar !

Amen !: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker samme tråden:)

Skal det være noe forskjell på turtall ved tomgang når man drar av kontaktstykke til tomgangsmotoren? Detter ned litt eller omvendt ? : klø : Jeg har NULL respons når jeg kobler ut denne, som om den ikke er funksjonibel( fint ord ? :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.