1.6SR 100hk og røket reg-reim (Golf 3)

Anbefalte innlegg

Når register-reimen på en 1.6SR 100 hk motor ryker, hvor stor er da sjansen for at ventilene har tatt skade av dette? Pga innsugsmanifoldens kompliserte konstruksjon er det nemlig ikke bare-bare å ta ut tennpluggene på denne motoren for å inspisere stempel-toppene. Bilen det gjelder er en 97 Golf 3...

 

Håper på raske svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke bra ut. Nå vet jeg ikke mye om klaringen mellom stempel ventil på disse motorene, men når reimen har røket, så er det nok stor sannsynlighet for at det ikke har gått så bra. Pluggene er ikke enkel å få ut, men jeg fikk det til med plugg-pipe, ledd, forlenger og tolmodighet. Den rimelgiste måten jeg kan komme på hvis du ikke har tilgang på boroskop eller lign. er å justere opp igjen registeret, få på ny reim og teste kompresjonen i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste for å bytte plugger på denne motoren er nok å splitte innsugsmanifolden for å komme til. Det er snakk om en Golf 3 for en billig penge pga reima har røket, men hvis halve eller hele motoren må byttes så er det ikke sikkert det blir så billig i lengden likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre som har erfaring med dette problemet på denne motortypen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler også på at ventilene har klart seg, er veldig sjeldent plass mellom stempel og ventil , med stempel på tdc og ventil helt åpen..

 

Men skjønner at du ønsker svar fra en som vet dette 100 % !

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilene har nok klart seg, for bilen som det er snakk om er allerede reparert og prisen dermed en helt annen enn den som var postet på AutoDB... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler også på at ventilene har klart seg, er veldig sjeldent plass mellom stempel og ventil , med stempel på tdc og ventil helt åpen..

 

Min gamle 3`er Golf(1,8), nåverende 3`er Golf som er av samme typen det spørres om her,og 2`er Golfen skal alle sammen tåle et registerhavari.

1,6 X-flow har såvidt jeg har sett samme slaglengde og kompresjon som ABA motorene, og den skal tåle at registeret går over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.