#1 Skrevet August 23, 2008 De siste 4 dagene har gått med på å rydde opp i vacuum slanger og klemmer etter et dårlig turbobytte. Fant ut at luggingen på turbotrykket var på grunn av en slange som gikk fra turbo til N75 var festet med strips!! samme med alle andre vacuumslanger: faint : Etter jeg hadde fått ryddet opp i dette skulle jeg prøvekjøre en tur, men luggingen hadde da kommet tilbake, og bilen begynte å små fuske på tomgang, dette ble bare værre og værre og til slutt gikk den bare på 3 sylindre. Har fått tatt diagnose og her kom det opp mye... Tenningsfeil på sylinder 2, feil på N75 og bla bla bla... Kunne ha med innsug å gjøre at den bare gikk på 3 ihvertfall, så jeg håper det er noe feil jeg har gjort. Noen som kan hjelpe meg? Jeg er super-dritt-lei alle disse mini slangene som er umulig å feste og jeg kan ikke ha montert N75 feil vei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2008 Hva med å sjekke coil? Er jo et kjent problem på disse om jeg ikke tar helt feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2008 Hadde bare vært en utrolig rar tilfeldighet, men alt er mulig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2008 Tjenare Larsi !=) Strever med å få min til å starte nå !! Lykke til ! Sorry for OT ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2008 Garantert coil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2008 Garantert coil:) oppe på luftfilter huset sitter det en tennings føler,(kontakter på begge sider) prøv denne du,hadde det samme problemet med min 1.8t:)men den koster 1800 hos møller da: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2008 Beklager min uvitenhet her i nødens tid, men hvorfor var det en bakting at småslangene var festet med strips? Var det knekk på de, eller for hardt strammet? Eller er det bakdeler utover det også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2008 Kan jo sjekke om det er coil ved å bytte 2 stk, da skal jo event feilen flytte seg på diagnose. Flytter den seg ikke, kan det være tenningsmodulen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2008 oppe på luftfilter huset sitter det en tennings føler,(kontakter på begge sider)prøv denne du,hadde det samme problemet med min 1.8t:)men den koster 1800 hos møller da: bråk : Hmm, dette må jeg sjekke ut! Kan ikke si og ha sett denne enda men... Kan være den jeg har tuklet med, har jo skrudd det opp og igjen der er par-ti ganger iløpet av uka:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 23, 2008 Beklager min uvitenhet her i nødens tid, men hvorfor var det en bakting at småslangene var festet med strips? Var det knekk på de, eller for hardt strammet? Eller er det bakdeler utover det også? Det ble ikke festet hardt nok med strips, og strips hører ikke hjemme i en motor med noe som helst syns jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2008 Kan jo sjekke om det er coil ved å bytte 2 stk, da skal jo event feilen flytte seg på diagnose. Flytter den seg ikke, kan det være tenningsmodulen. Litt kjipt å bytte coil hvis det ikke er de, er jo noen tusen bare det: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2008 Hehe, var MYE rare løsninger nedi der ja:D Har jo stått på hue nedi der før vi:D MEN, tror jeg har en Coil liggende fra Audin som jeg kjøpte på NBS! For hadde samme problem, men da var det tenningsmodulen som hadde ryki, så coilen funker som den skal:) Hvis de er like da, regner kanskje med det? Skal se om jeg finner den igjen i garasjen, så plinger jeg deg på vei hjem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2008 er det ikke en coil pr sylinder, samme system som på a4,a6? koster i såfall litt over 500kroner, å ikke tusener.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 23, 2008 er ikke tenningsmodul på en awt motor, skiff coil på syl 2 og sjekk at det ikke er lednigsbrudd på n75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 23, 2008 Takk for gode tips folkens, regner med at coil passer rett fra Audi'n ja Bjørnar, vi får teste imorra! Fikk en feilmld på N75 også, så får teste litt der og. Har en ny N75 J liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 24, 2008 (endret) jeg hadde akuratt samme problem med min for 3 uker siden! da leverte jeg bilen på moller og de byttet coil men det var ikke det som var problemet. det var en tenningsmodul som hadde gått å som da igjen hadde tatt knekken på den ene coilen! sier ikke at dette er det men det var det som var feil med min.. denne var det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 24, 2008 jeg hadde akuratt samme problem med min for 3 uker siden! da leverte jeg bilen på moller og de byttet coil men det var ikke det som var problemet. det var en tenningsmodul som hadde gått å som da igjen hadde tatt knekken på den ene coilen! sier ikke at dette er det men det var det som var feil med min.. denne var det Ok, men en som sier over her at AWT motorer ikke har tenningsmodul, og du har vel ABD motor? Mulig noe annet og, men husker ikke riktig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 24, 2008 jeg hadde akuratt samme problem med min for 3 uker siden! da leverte jeg bilen på moller og de byttet coil men det var ikke det som var problemet. det var en tenningsmodul som hadde gått å som da igjen hadde tatt knekken på den ene coilen! sier ikke at dette er det men det var det som var feil med min.. denne var det Tenningsmodulen tatt knekken på en coil ? Eller at de byttet den på mistanke så da lot de den bli? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 24, 2008 Det de sier om å bytte 2 coiler lars, er det samme som jeg forklarte deg. Altså ikke bytte til 2 nye, men bytte OM på to å se om "missfire" flytter seg til en annen sylinder Koster 0 kr , bare å ta av to kontaktstykker:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 26, 2008 Noen som har en coil til AWT motor? Ser ut som om det er denne som er problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 27, 2008 Da var ting i orden, var jo seff bare coil på sylinder 2 som hadde gått: flau : 450,- inkl rabatt på Møller, og de hadde på lager så da var det ingenting å lure på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 27, 2008 Flott det ordnet seg:) trodde coilene var dyrere jeg, men er jo tross alt 4 stk som kan ryke da:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 27, 2008 Nå må du se å få nytt bilde i avataren din Larsi !! Bilen er jo mye fetere nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 28, 2008 Nå må du se å få nytt bilde i avataren din Larsi !! Bilen er jo mye fetere nå Hehe, burde kanskje det:P Du kan jo titte her, masse fine bilder http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=125129 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...