Sensorer fra KGledningsnett som skal ned på NGgirkasse. Trenger forklaring.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 90 quattro 1990 modell 10v 2.3E NG.

Har tittet litt på ledningsnett fra KGmotoren som skal inn i 90Qn, ledningsnettet jeg fikk til KGmotoren var merket med "øvre" og "nedre" sensor. Sånn som jeg har skjønt det skal disse ned på girkassen, men ser at stikket som sitter på girkassen fra før er mye større enn det som eventuelt skal ned på den fra KGledningsnettet. Lurte derfor på hva man skal gjøre med dette? Eventuelt om disse sensorene skal ned på girkassen? ;)

Mvh.Marius Randen Grothe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal de på selve girkassen da?

Er ikke dette de som føler på svinghjulet og startkransen ?

Isåfall skal de vel på clutch-huset...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig det :)

Hmm hva er sensorene til girkassen da?

Den sensoren til svinghjulet er vel veldig vesentlig at fungerer? For da må jeg eventuelt få tak i en ny. ;)

Sitter ihvertfall en ved svinghjulet og en lengre opp på samme siden av motoren, nesten ved blokken, litt nedenfor, en brun en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig det :)

Hmm hva er sensorene til girkassen da?

Den sensoren til svinghjulet er vel veldig vesentlig at fungerer? For da må jeg eventuelt få tak i en ny. ;)

Sitter ihvertfall en ved svinghjulet og en lengre opp på samme siden av motoren, nesten ved blokken, litt nedenfor, en brun en.

På girkassa sitter hvertfall en føler for speedometer....og den andre husker jeg ikke.

Må ha den på svinghjulet til å være med ja.

Den gir signal til tenningen om å FYRE: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar ja! Håper andre har innvendinger også.

Mulig den sensoren med den store kontakten er til speedometeret da? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar ja! Håper andre har innvendinger også.

Mulig den sensoren med den store kontakten er til speedometeret da? ;)

Bare å koble den av og kjøre en tur så ser du fort om speedon er med..:)

Har ikke bilen min her nå så jeg får sjekka serruu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 pins kontakten var til speedometeret ;)

5 pins kontakten vet jeg ikke, muligens den er til føleren til svinghjulet, men altså den startet jo med denne 5 pins kontakten frakoblet da.

Sånn som jeg så det, så så det ut til at begge disse sensorene gikk inn til "hovedledningsnette til bilen" og gikk bak til dashbordet. Så da er 3 pins kontakten til speedometeret og 5 pins kontakten muligens til føleren til svinghjulet? (men da burde vel ikke bilen startet med denne frakoblet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på det ovenfor? Samtidig hva en svinghjulssensor koster? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta en titt på bilen min i mårra da jeg er tilbake der den står.

Ellers så burde du fått deg et koblingsskjema for bilen din så kan du se på fargekoder på ledningene så finner du ut av dette.

Mener koblingsskjema finnes på s2central.com eller noe slikt, eller kanskje også sjm-autotechnik.com.

Tror det er samme fargekoder på bilene våre som på 80 og faktisk rs2 hvis jeg ikke husker helt feil da...kan se om jeg finner det jeg har liggende....men HVOR har jeg lagt det nå igjen da...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblingsskjema til det elektriske på begge nettene jeg, men har ikke satt meg så inn i dette, trodde det var nokså plugg and play med KGledningsnettet. Takker for svar! Om du vil/orker finne ut litt så hadde det jo vært supert det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg da ;) Håper noen kloke hoder kan svare meg på det. : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.