#1 Skrevet Oktober 26, 2004 Kjørte opp fra østlandet i går, da temperaturen på motoren brått faller. D v s temp på motor faller ikke, men instrumentet viser zero! Jeg stopper og kontrollerer kjøleveske, kjenner at det er vann i radiatorslanger, og at de er varme - alt er normalt. Jeg starter igjen men får ikke noen varme ut i kupeen. Må stoppe ved et veiarbeid, asfalt. Står i fem min, og registrerer at temperaturmåleren er på vei oppover! Men det kommer fortsatt ikke ut noe varmluft, det blåser kald luft. Temperaturen på display viser hele tiden 24 gr C. Jeg har forsøkt å få varme i bilen ved å regulere temp fra 18 gr C til HI - som er max temp. Har noen av dere lingnende erfaring/løsning på problemet. Vinteren nærmer seg...blir kaldt uten varmeapperat!! Bilen: S4 avant 2,2 TQ 1993 Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2004 Vet ikke om dette hjelper noe, men etter at det ble byttet kjøleveske på bilen min blåste det kaldt samme hvor varm motoren ble. Løsningen var en lufteventil?? ved torpedoveggen (øverst og midt mellom fjærtårna) som måtte åpnes og styres med. Jeg var ikke med på å gjøre det, så noen fremgangsmåte kan jeg ikke komme med. Men er sikkert noen her inne som kan utfylle litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2004 Les av feilkoder på klimaen. Kanhende den har noe og fortelle deg, som en deffekt giver eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 26, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Løsningen var en lufteventil?? ved torpedoveggen (øverst og midt mellom fjærtårna) som måtte åpnes og styres med. Jeg ville også sjekket denne. Den sitter akkurat der vannslangene går inn i friskluftsanlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 26, 2004 Vet ikke sikkert...men mener at jeg hørte forsjell på luftstrømmen når spjelet i registeret åpnet seg! Altså - ved kaldstart åpner ikke dette spjelet foran/bak varmeregisteret før kjølevesken er oppe i en viss temperatur. Dette forandrer lyden på luftstrømmen...skjønner? Hva/hvilken innretning styrer dette spjelet? - Kan spjelet henge seg opp? - Er det en magnetventil som styrer spjelet? - Er det en motor som styrer spjelet? Jeg skal forsøke å få tak i noen med VAG-COM! Ellers, takk for svar og hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2004 Du kan jo ganske enkelt sjekke om det er ventilen forresten. Kjør bilen god og varm, og kjenn så på de to slangene som går inn i friskluftanlegget. Begge burde da være varme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...