Anbefalte innlegg

Holder på å bytte dynamoen på bilen (A6 2002 mod 1,9 TDI 131hk) med Valeo 140amp dynamo.

Har ny original med nytt "hjul" på også.

Skal sette denne inn, løser de to boltene som går igjennom men den ene får jeg ikke trukket ut (de er ca15cm). Den stopper i viften... : bh :

Må jeg løse viften for å få ut denne? En utrolig konstruksjon, i såfall... :confused:

OG: hvordan løser jeg så vifta? : klø :

bilder mottas med takk... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det på denne vifta er skrudd fast med umbraco fra baksiden montro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... baksiden av hva? kan ikke skjønne at en kommer til på hverken fremside el bakside av den. Og jeg vet den kan løsnes på et vis uten å demontere frontfanger, det har jeg stått og sett en fyr gjøre en gang tidligere... jeg har bare ikke anelse hva han gjorde... :(

Noen med bentley el lignende?

mail på kristoffer.stranden@gmail.com... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilder av viften (ovenifra)

24082008001.jpg

24082008.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, helt håpløst det der gitt.. Jeg gjorde det enkelt, tok den så langt ut jeg fikk den ut, så kappa jeg den slik at jeg fikk ut resten, satte så inn en gjennomgangsbolt med mutter bare :P Kanskje litt fyfy men så ikke helt for meg å demontere halve fronten for å få ut den bolten der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for "future reference" :

fikk det til ved å løsne viften (str 8 umbraco) og da går bolten ut. Du kan da få lirket dynamoen ut forbi slangene. Og få den nye på plass med vold ;)

Hjalp ikke så mye, uken etter røk strammeren på vifteremmen og nye 8000,- kr i rep... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.