#1 Skrevet August 24, 2008 Må skifte bremser på min A4 B7 1.6 Og da tenkte jeg like godt å kjøpe noen litt større og bedre bremser enn orginalt. Men da er spørsmålet mitt, hvor stor er orginal dimensonen, og hva skal til for å få på større skiver? Og hvor store skiver skal jeg gå for? Har tenkt litt på slissede EBC skiver, men vet ikke helt enda. Noen som kan hjelpe meg med dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2008 Har tenkt en del på dette jeg også, men det koster flesk... Bare en skive/kloss oppgradering er vel ikke astronomisk, men gir vel heller ikke det helt store resultatet. Trenger du egentlig bedre bremser ?? Banekjøring ?? Jeg har kommet til at jeg klarer meg med org. utstyr helt til banekjøring blir aktuelt. Da blir det upgrade. EBC er jo en rimlig og bra metode, og det finnes vel "bolt on sett" til B7. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2008 Mener å ha lest en plass at det kan settes på noe større orginale ( s4 ???) bremser uten noe serlig mer en skiver , klosser og calpier holdere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2008 Er det ikke slik at B7 quattro, har oppgraderte bremser? (STORE bremseskiver forran iallefall på min) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2008 Yepp, min 2.0TFSI Q har store skiver foran i forhold til andre f. eks. cab. til dragen. 3.2 og 2.0T er like; Front, size and type 12.6 in. 320x30 mm - Ventilated disc / ContiTeves FNRG-60 Rear, size and type 11.3 in. 288x12 mm - Solid disc / TRW CII-41 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2008 Har forøvrig lest her inne et sted at S4 bremsene ikke er verdt kronene ?? Ble litt skuffet da siden det var veien jeg hadde tenkt meg. Blir vel Brembo da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 31, 2008 Da er det bestillt extreme-sett fra EBC Blir samme dim som orginalt, men litt råere utseende og billigere enn orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 31, 2008 har du byttet calipere og klosser og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 31, 2008 Legg ut noen bilder/erfaringer når de er gått noen runder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 1, 2008 har du byttet calipere og klosser og? Bytter bare skiver og klosser foran og bak. Calipterne forblir orginale, skal ikke kjøre på bane uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 1, 2008 Legg ut noen bilder/erfaringer når de er gått noen runder... Skal gjøre det når jeg har fått mottatt de og montert. Skal inn å få lakkert cat-killeren i morgen nå, såda kommer det sikkert bilder av dette også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 2, 2008 Kanskje denne kan brukes? http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=1101&ASP=4366085&Type=Audi&Model=A4&Year=2003 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 2, 2008 A4 bremser er ikke så voldsomt å skryte av originalt nei. Jeg måtte bytte skiver og klosser på min etter ca 35.000 km, men da hadde den fått 10-15 runder på Våler. Etter hva jeg kjenner til, er det samme kalippere på A4 2.0TFSi og S4, men med større skiver på S4 ( 345x30 forran og 300x22 bak). ECS selger kit med holdere og 345 skiver fra $355. Hvis man først må bytte, så er jo det et billig alternativ. Converts your Stock brakes to the B7 S4 Brakes, bolt on kit De har også et kit med lettvekts skiver (32% letter en originalt) til ca $900 Tror nok at dette funker nokså greit sammen med noen gode klosser. Kanskje denne kan brukes? http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=1101&ASP=4366085&Type=Audi&Model=A4&Year=2003 Helt klart det grommeste kittet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 2, 2008 Kanskje denne kan brukes? http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=1101&ASP=4366085&Type=Audi&Model=A4&Year=2003 Har vært inne å sett på disse før jeg bestillte EBC ja, men de koster ca 20k mere da. Men hvis du spanderer, så skal jeg alltids montere de på bilen min jeg ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 2, 2008 A4 bremser er ikke så voldsomt å skryte av originalt nei. Jeg måtte bytte skiver og klosser på min etter ca 35.000 km, men da hadde den fått 10-15 runder på Våler. Etter hva jeg kjenner til, er det samme kalippere på A4 2.0TFSi og S4, men med større skiver på S4 ( 345x30 forran og 300x22 bak). ECS selger kit med holdere og 345 skiver fra $355. Hvis man først må bytte, så er jo det et billig alternativ. De har også et kit med lettvekts skiver (32% letter en originalt) til ca $900 Tror nok at dette funker nokså greit sammen med noen gode klosser. Helt klart det grommeste kittet! Hadde vært konge det, men jeg tror kansje at bilen min har mindre kalippere enn 2.0TFSI da. Så spørs om det hadde funket. Men hvis det gjør det, så angrer jeg meg allerede!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...