#1 Skrevet August 24, 2008 Det var fult av olje på felgen. Mansjetten har sprukket. Hørt at man også får tak i mansjett som man setter på å limer sammen mansjetten. Slipper å sette den på verksted. Noen som kjenner til dette og om det holder? Er til en 2003 Audi A6 foran. Andre siden er d snart hull på også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2008 Den typen man limer holder en stund,men ikke på laaaangt nær så lenge som de hele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2008 Er relativt kjapt og greitt å bytte også da. Kjøp original, så følger alt du trenger med også, bortsett fra den "kjente" bolten i toppen av fjærbeinet. - Løsne navbolten før du jekker opp - Ta av hjul - Ta av den forhatte bolten i toppen av fjærbeinet som holde de øvre bærearmene. - Skru navbolten helt ut, og trekk ut hele CV-leddet av navet. - Skru inn igjen navbolten, så langt at du presser CV-leddet av akslingen - Gjør rent, legg merke til rekkefølge på skiver osv. - Bytt C-ring på akslingen - Sett på ny mansjett, husk å tre på låseringen først. - Tre på de nye skivene som skal stå innenfor leddet. - Gjør rent leddet, sett det inn med medfølgende fett - Tre på nytt ledd, gi det ett dunk for å få det over C-låseringen og i lås. Plasthammer eller 2x4" funker. - Tre mansjetten på plass der den skal være, og lås fast låseringene med en slik: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82387 - Tre CV-leddet inn i navet igjen, og sett i den nye bolten som fulgte med - Skru på de øvre bærearmene igjen - Sett på hjulet - Stramme navbolten, minnes det er ca 100Nm + 90grader, men det må du sjekke opp. Øvrig verktøybehov er en 17mm umbraco som tåler litt, samt at en latmannsarm er kjekk. Sjekk at det er samme størrelse på boltene dine før du handler..! Vil si dette er like enkelt som å sette på en slik lime-ting. Er ikke bare bare å komme til på den "tykke" enden av mansjetten uten å demontere litt, og da er det bare av og på med leddet som skiller jobben med å skifte hele skiten, og være trygg på at det er i orden de neste 180'-200' km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2008 Bilen har gått 102' km Bør de holde 200' km? Hva tar Audi verksted for å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2008 Har akkurat byttet selv på min foran. Mansjett settet koster 496,- tipper de trenger 1 til 2 timer, som blir gjerne 1500-2500 kr. Du bør ikke kjøre så lenge de gåen mansjett, kan risikere at selve knuten takker for seg etterhvert. Men jeg tok ikke ut fjerbeinet når jeg skiftet den. -Løsnet navbolten -skrudde av akslingen fra girkassen, da måtte et skjold og et plastdeksel fjernes først -skrudde navbolten litt inn igjen og slo den ut -da tok jeg hele driten med inn på benken og skiftet mansjetten der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2008 Hørte med Møller Ålesund for ett års tid siden, da skulle de ha ca 2500 inkl. alt bak på en Q, men jobben er jo den samme. Mine holdt 200' iallefall, eller ca 8-9 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...