Anbefalte innlegg

jeg har nettopp fått fangerne mine lakkert. men da jeg fikk de, så jeg at han ikke hadde vært helt heldig med lakkeringen på den øverste delen av fangeren. dvs den svarte øvre kanten rundt. Var vist en del silikon der som han ikke hadde klart å få vekk ved å pusse. Har noen da tips om noe stoff jeg kan bruke til å få fjærnet dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon får du ikke vekk ved å pusse. Silikon må fjernes med silikonfjerning.

 

Skal du rette opp dette må det slipes, vaskes, grunnes og lakkeres på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant det..beste er og slippe bort all lakken..deretter blåse og vaske skikkelig med silikonfjerner...deretter klask på plastikkgrunning og grunning/fyller...Da blir det bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det MÅ lakkeres opp er helt sikkert.Mulig det går kun å slipe å grunne opp igjen.Det som er viktig er at man får isolert områdene som er angrepet,og det gjøres med en god grunning.

Husk å ikke slipe igjennom grunning etterpå,da kan problemet komme tilbake.Å slipe helt ned trenger nødvendigvis ikke å være nødvendig.

 

Jeg personlig har vært ut for lakkeringer der alt er gjort etter boka,men likevel fått silikon.Masse faktorer som spiller inn på hvorfor og det er ikke lett å finne hvilken.

Finnes jo også ett tilsetningstoff for å ha i lakk hvis man under sprøyting ser at det vil bli silikon.Kan brukes på vanlige tette lakker,men IKKE i base.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg cellulosetynner før det går for lang tid og lakken blir gjennomherdet. Et par liter skulle holde til at du får vasket av alt som er av lakk og silikon. Koster ca 79,- per liter hos lakkeringsutsalg (PPG eller T.Ytterdal (tiller) som begger ligger i Haakon 7. gate på Lade). Sørg for godt med luft, hvis ikke blir du svimmel ;)

 

Lynol er tilsvarende produkt, men cellulosetynner er "renere" og blir derfor brukt ved lakkering. White-Spirit må du holde deg langt unna i hvertfall.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har snakka med han som lakkerte. han sa at han slipte og vaska med silikonfjerner, men hadde ikke sjanse til å få det bort... :(

må jo gå å få det bort da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

jeg har snakka med han som lakkerte. han sa at han slipte og vaska med silikonfjerner, men hadde ikke sjanse til å få det bort... :(

må jo gå å få det bort da...

 

hvis det ikke gikk bort med silikonfjerner, da kan det jo ikke være silikon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kan det være da ? han som lakkerte sa at det var silikon, men fikk d et ikke bort...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

hva kan det være da ? han som lakkerte sa at det var silikon, men fikk d et ikke bort...

 

Hvis han sier at det er silikon og at han ikke fikk det vekk...da har han ikke brukt silikonfjerner.

Alternativt for han prøve å bytte fille litt oftere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han har brukt silikonfjerner, men vil det si at han har vasket og pussa for dårlig det da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

han har brukt silikonfjerner, men vil det si at han har vasket og pussa for dårlig det da ?

 

Det virker jo unektelig slik ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er gjort dårlig arbeid på lakkeringa, så ville jeg krevd at han lakket det på nytt igjen... Ikke finn deg i unnskyldningene hans, hvis han er en profesjonell lakkerer så skjønner han jo at han har driti på draget.

 

Han har sikkert tatt det som en hastverkjobb, og resultatet ble deretter. Vet ikke hva du betalte for dette, og om du kun har fått lakket støtfangerne...

 

PMS Customs har talt... master.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen og fangerne ble lakkert, men hver for seg. Jeg ble kjempe fornøyd med lakkeringsjobben på selve bilen :)

det kostet meg 6000,- å få lakkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva du enn gjør ikke begynn å vask.Har lakken først blitt tørr vil det bli mildt sagt en helvetes jobb.

Vet du om det er brukt base og klarlakk på bilen ,eller er det brukt vanlig lakk?

Alternativet er å prøve med tilsetningsstoff i lakken,som skal nøytralisere silikon.Kan brukesi vanlig "tett" lakk.

 

Lakkereren kan ha gjort sitt etter boka han,men det kan fremdeles ligge ting i plasten som vil være umulig å få vaska bort.Plastikk er litt ru på overflata og f.eks plastfornyer og polish kan være brukt for å få glans på plasten tidligere.Dette vil sette seg i de porene og da er det vanskelig å få vaska det bort.

 

Nei ett nytt lag med god kvalitets grunning og kun lett sliping og kanskje en dæsj med "superstoff" i lakken så skulle vel problemet bli løst tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg vet om lakken, er at det er brukt 2 komponentslakk uten klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da har man jo alternativet med superstoff da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.