#1 Skrevet August 24, 2008 Jeg har lenge vært plaget med en ulyd som kommer fra under bilen en plass, og fant endelig ut idag hvor det kom fra. Klirre lydene kommer fra selve melomakslingen, men det kan jeg ikke forstå for den er vel bare et tomt rør som på alle andre biler? Lyden øker i takt med turtallet grunnet vibrasjoner i chassiet, og den er så sinnsykt irriterende og ødelegger den fine 5'r lyden. Hva er det som er galt her, dette er noe jeg aldri har vært borti før så vil vite litt mer før jeg evt skrur av mellomakslingen. Jeg fikk far min til å ruse bilen opp til 4000 RPM mens jeg lå under bilen og lokaliserte klirringa. Når jeg la hånda på mellomakslingen ble lyden merkbart mindre, så prøvde å vrikke på akslingen etter å ha stoppe motoren. Det er tydelig at det er noe som ligger løst inni der og lager et leven uten like! Trenger virkelig hjelp her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2008 Har du sjekket opplagringen på midten av mellomaksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2008 Ja, den opphengs gummien du tenker på? Den er hel og fin. Det er inni selve mellomakslingen det er lyd, er noe merkelig greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...