Anbefalte innlegg

Når jeg bremser til stopp så kommer det mye lyd og følbare vibrasjoner fra ene forhjulet, det høres ut som om det er abs som griper inn. Bremser jeg veldig sakte opp så kommer det bare antydning til lyd.

Et lokalt verksted mente at hjulet rett og slett ble bremset for kraftig ned og at det var dette som gjorde at abs slo til.

På siste service sa de på merkeverkstedet sa at de hadde hørt om dette, men hadde ingen formening om hva de kunne gjøre.

Jeg har kjørt med dette en god stund og kunne godt tenkt meg å få dette bort siden det er litt irritrende. Fotgjengere pleier å stoppe opp og lurer på hva dette er når jeg bremser foran gangfelt og slikt ;)

Noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en kjent sak på disse. Det som skjer er at abs-følerene foran ikke sitter helt på plass. Disse er ikke skrudd fast men sitter presset inn med en slags hylse. Om du ikke har tilgang på løftebukk så svinger du helt til side og når du ser bak forkant av forhjulene ser du en sort sensor i fremkant med ledning. Prøv å dunke denne inn litt med en plast hammer el lignende, men ikke for hardt. Sensorene får ikke riktig signal i sakte fart og prøver å regulere så alle hjulenen har samme fart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Satser på at det løser seg nå. Skal bli godt å bli kvitt den lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt den ut og rengjort både "hull" og tut" for å si det sånn.

Det hjalp ikke noe desverre. Hvordan virker dette her? Noen vits i å prøve og bytte den greia jeg tok ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet løsningen på dette?

Har samme problemet med min Audi A4 99' avant :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å dunke på plass sensorene bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å bestille ny abs-føler regner jeg med siden dette nå har vedvart uten at jeg har blitt noe klokere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.