Anbefalte innlegg

Når jeg setter på viskeren, så går den så vidt. Noen ganger stopper den mange steder på ruta og jeg må gi det fysisk hjelp får å få den på plass. Noe upraktisk man kan si heh..

Noen har forslag til hva som kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskeroverføring.

Like greit å bytte før den stopper helt opp, venter du for lenge risikerer du at motoren går i stykker også.

Koster ca 1000,- for delen, og rundt 1000,- i arbeid hvis et verksted skal gjøre det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskeroverføring.

Like greit å bytte før den stopper helt opp, venter du for lenge risikerer du at motoren går i stykker også.

Koster ca 1000,- for delen, og rundt 1000,- i arbeid hvis et verksted skal gjøre det.

Takk for godt svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så på denne guiden. Ser jo ut som en ganske grei jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg at det plastdekselet under viskerne? kjenner at det er løst, men skal det presses opp eller ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare å røske og vri litt. Gjort dette selv og kan ikke huske at jeg hadde noen problemer med å få det av. Dekselet sitter vel trykt inn i frontruta/pakningen. Det lille dekselet til pollenfilteret sitter med et par skruer og må vris litt på for å få ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare å røske og vri litt. Gjort dette selv og kan ikke huske at jeg hadde noen problemer med å få det av. Dekselet sitter vel trykt inn i frontruta/pakningen. Det lille dekselet til pollenfilteret sitter med et par skruer og må vris litt på for å få ut.

Filteret var ikke noe vanskelig å få ut. Men er det dekselet bare limt på? trodde det lå i noe feste man måtte dytte opp eller ned. Får jo dyttet platen sidelengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekselet løsner du enklest ute på en av sidene. Bare løft forsiktig opp (evt bruke en small skrutrekker etc.) så vil du se at det slipper fra sporet. Pass på da plasten kan ha blitt litt sprø med årene og kan knekke hvis du bøyer og vrir for mye på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et lite triks:

Ta et bankkort (kan sikkert fungere fint med skrutrekker, men haynes boka anbefalte det ikke fordi det kunne få ruta til å sprekke opp. Logisk nok..) Dytt kortet helt nedi sprekken mellom glass og deksel. Dra kortet langs hele ruta. Når det er gjort har man fått opp mye dritt. Man tar så bankortet igjen og stapper nedi. Dra forsiktig bortover mens man drar dekselet ut mot fronten. Det er en slags plate på enden av dekselet som holder igjen. Derfor holder man det litt oppover. :)

Strei en god del med å få av det dekselet, men var nå slik jeg klarte å få det av i alle fall. Bare å trykke på plass i sporet sitt når man skal ha det på forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut vindusviskaren på Passat 3B i dag, og smurde overføringane. Den vansklegaste biten var å fjerne regndekselet i underkant på frontruta. Dekselet gjekk av etter ein del sliting, men med skade. Det ser ut som dekslet skal vippast opp for å løsne. Start med å dra det opp frå ei side og vidare inn mot midten. Eg har laga ei lite skisse til hjelp for andre som skal gjere same jobben.

På Passaten var det så trangt at måtte løyse og trekke fram elektronikk-boksen for å smette ut vindusvisker-enheten.

Regnskjerm - vindusvisker Passat 3B.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.