Oppgradering av Radiator 200 20v

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at væska blir for varm ved "inspirert" kjøring: rolleyes

Kjører for tiden med original radiator uten ekstraradiatoren. Har også prøvd en annen radiator uten ekstraradiator, men ingen av de er spesielt nye av dato. Har også renset hele systemet for møkk.

Det jeg ser etter er en enkelt radiator av ca samme størrelse som den originale, som tar bort varmen mer effektivt. Så hvis noen vet om noen bra løsninger så er jeg takknemlig =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller evt. om det kan være noe annet som gjør at den blir for varm..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alle plastdekslene fra fronten til radiatoren på plass? Om disse er ødelagt eller mangler blir luftstrømmen veldig dårlig..

Ellers skal ikke radiatoren ha noen som helst problemer med å kjøle om disse er på plass og radiatoren i orden. Husk at den ofte kan være tett uten at man ser det og uten at man får ut skittet med vanlige rensemidler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, de plastdekselene mangler faktisk. Sitter disse på noen andre enn 200 20v så det går an å finne de hos huggeren kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være noenlunde likt på vanlig 100 etter facelift (88 og nyere) også. Litt mindre radiator på 100 uten AC/klima, men jeg tror det skal være mulig å få det til å passe på et vis. Eventuelt KAN det hende de ikke er så fryktelig dyre nye hos Møller hvis de ikke er utgått.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har prøvd å rense det som jeg sa Bjørnar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har det. Fått ut en del møkk og det hjalp litt..

Får prøve med de dekslene som Spangen nevner og se om det hjelper på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ikke har luftføringene på plass blir luftstrømmen gjennom radiatoren rimelig dårlig, da luften tar enkleste vei, og det er rundt, ikke gjennom.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.