A4 B5 TQ AEB: Trykktestet til 1bar, luft siger igjennom oljepåfylling, Normalt?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har nå prakkes med den h****** bilen ganske lenge nå og prøver å finne ut av så mye som mulig før jeg tar turen til ESTuning for å sjekke chip`n....

Så, i går tok jeg en grundig trykktest av hele anlegget og etter endel modifisering og stramming av klemmer så endte jeg opp med et tett system.

Bortsett fra at trykket siver igjennom oljepåfyllingslokket...

Er dette normalt?

En ventil som er åpen og slipper luft inn i topplokk?

Skal den egentlig holde tett?

Ventiltetning som er gåen?

Hele motoren er totaloverhalt og alt er vel nytt bortsett fra vann/oljepumper :)

Toppen er overhalt av Tore Østhus nå nettopp så det burde være tett (A)

Noen med noen kloke ord? :-)

En sak til:

Sjekke tilstand av plugger? Mulig å måle ohm på disse for å finne ut om de kan være årsak til tenningsbank/feiltenning...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gassspjeld som lekker luft inn i motoren og en åpen ventil? tipper litt her bare..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg også trodde :)

Gasspjelet står jo i "tomgangsposisjon" når man ikke gir gass :) Så litt vil jo komme igjennom :)

Men det jeg lurte mest på var om det var normalt at det siver igjennom oljepåfyllinga..

Det er ikke mye, men litt :)

Testet opp til 1.2 bar og da turte jeg ikke mer :P

Fikk beskjed om at jeg kunne trykkteste før turbo så mye jeg ville..

Men siden det ikke er noe mottrykk på eksossiden så turte jeg ikke mer itilfelle jeg tok en oljetetning eller noe slikt :-S

Skulle visst ikke ha noe å si men :)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.