#1 Skrevet August 25, 2008 Hei Hvis klima anlegget på min 200 20v er helt tomt, hvor mye gass går det på? Er kanskje samme på s2. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2008 Ca 1kg. Søk og man finner http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119139&highlight=klima+200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2008 1100gram +-50.. 300 cm3 olje +- 20.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2008 990g hvis det er ny gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2008 Da ere jo greit , da trengte du ikke spørre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2008 Hei har fylt 990 gram på min 200, men jeg lurer på om det er for lite. Årsaken til at jeg lurer på det er at kompressoren driver å slår seg av og på. Greit at den gjør det når man får ønsket temp i kupeen, men ikke med en gang man slår på anlegget: klø : Dette er iriterende, da jeg merker et tydelig nøkk/rykk i bilen hver gang kompressoren slår seg av/på. Drar kompressoren veldig mye effekt?? Synes også bilen blir noe mere tung på styringa når kompressoren går. Mere belastnig på servo.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2008 Kompressoren drar ganske mye effekt. Grunnen til at den kobler ut og inn er ikke for å styre temperaturen (det gjør klimaanlegget ved å kjøre luften delvis gjennom varmeapparatet også), men den kobler ut og inn etter trykket i systemet som stiger og synker. Om kjøleeffekten er som den skal er det riktig at kompressoren slår inn og ut, og 990 gram R134a eller erstatningsgass skal passe bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2008 Og trykket stiger/synker etter som det blir kaldere/varmere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...