Anbefalte innlegg

Hei. Nokon som har ein grei "how to" eller bilder/skisse på korleis byte denne på ein 1,8T AWT motor? Greit å sleppe å skru for mykje. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er ca som på APU, så er det skru ut 2 skruer som holder huset, kjølevæsken renner da ut, så om du skal ha den på igjen, sett under ett fat. Ta ut termostat+pakning, sett sammen på motsatt måte.

På APU sitter det under vannpumpen, så må av med skjoldet under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsner du ekpansjonstanken og fjerne slangen som går mellom IC og innsug fra innsuget når du termostaten fra toppen av motoren.

 

Som Truls skriver, tapp anlegget for kjøleveske (kan også tappe anlegget for kjøleveske via "kran" til høyre ved bunnen av radiatoren) skru ut de to skruene til termostat, fjern pakning og termostat og monter i motsatt rekkefølge.

 

Bare et lite tips, rett under termostaten er det en hul bjelke/motorfeste eller hva det kalles som er veldig utrivelig å miste en av skruene til termostaten nedi ;)

 

Edit:

Mente det var noen som hadde lagt ut noen mere detaljert, så et søk gav dette http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=749882post749882

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på den tråden og spør om det er store forskjeller å bytte termostat på min bil i forhold til de bilene som er nevnt her? Jeg har en 94-mod B4 med 2,8 V-6 motor.

 

Jeg sliter for øvrig med at vanntemperatur blir altfor høy. Var ute på tur en dag og plutselig gikk tempen opp i over 110 grader. Skrudde varmeapparatet på full guffe og skyndta meg og parkere i garasjen. Like før jeg kom frem begynte varsellampa å lyse også.

 

Er det andre muligheter enn at det er termostaten som er gåen????

 

-oluf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiatorvifta di har kansje sluttet å fungere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på den tråden og spør om det er store forskjeller å bytte termostat på min bil i forhold til de bilene som er nevnt her? Jeg har en 94-mod B4 med 2,8 V-6 motor.

 

Jeg sliter for øvrig med at vanntemperatur blir altfor høy. Var ute på tur en dag og plutselig gikk tempen opp i over 110 grader. Skrudde varmeapparatet på full guffe og skyndta meg og parkere i garasjen. Like før jeg kom frem begynte varsellampa å lyse også.

 

Er det andre muligheter enn at det er termostaten som er gåen????

 

-oluf

 

Det er vist mye styr å bytte termostat i 2.8V6 på en C4, så om du har samme motor så er det sikkert likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiatorvifta skal jo ikke ha så mye å si, den er vel mest til når bilen står stille...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på den tråden og spør om det er store forskjeller å bytte termostat på min bil i forhold til de bilene som er nevnt her? Jeg har en 94-mod B4 med 2,8 V-6 motor.

 

Jeg sliter for øvrig med at vanntemperatur blir altfor høy. Var ute på tur en dag og plutselig gikk tempen opp i over 110 grader. Skrudde varmeapparatet på full guffe og skyndta meg og parkere i garasjen. Like før jeg kom frem begynte varsellampa å lyse også.

 

Er det andre muligheter enn at det er termostaten som er gåen????

 

-oluf

 

Lenge sidan register reim byte? Kan det vere vannpumpa som er gåen? Viss tempen plutseleg gikk i taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.