ettermontering av kjørecomputer audi a4 b6

Anbefalte innlegg

hei!

driver og skal handle ny bil. og har finstilt sikte mitt inn på noen biler, men ikke alle har

kjørecomputer desverre.... dette er da noe ergelig i mine øyne, da jeg betaler nesten 200tusen for bilen

hvor vanskelig/dyrt er det og få ettermontert et slikt fantastisk tilbehør? :tilber:

er forøvrig snakk om en 2003mod. 1.9tdiq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel bytte instrument, og kode det om til bilen din. Om jeg ikke husker feil, så må du også ha et nytt instrument, da gamle ikke kan kodes om til riktig km osv.(iallefall i vag-com, med spesial maksiner går det nok)

Det enkleste er nok å velge en med kjørecomp, fremfor å ettermontere.

Kristoffer Stranden(om jeg ikke husker feil) her på forumet hadde vel planer om dette en gang, om han gjennomførte vet jeg ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B6 kan faktisk ordnes med VAG-COM og ny visker arm (så lenge du har "hel" lcd skjerm, og ikke den halve)

Min A6 4B, er en helt annen historie, desverre... :D

ligger en fin DIY for dette på nordic audi forumet

kostnad: ca 800,- kr for armen, hjelp med vag-com og så skal du legge en liten ledning til jord for å deaktivere vindusvisker varselet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å låne tråden litt:)

Hvordan er det å ettermontere Farge-fis i B6? har rød-fis med alle de vanlige funksjonene fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B6 kan faktisk ordnes med VAG-COM og ny visker arm (så lenge du har "hel" lcd skjerm, og ikke den halve)

kostnad: ca 800,- kr for armen, hjelp med vag-com og så skal du legge en liten ledning til jord for å deaktivere vindusvisker varselet ;)

Har du linken til dette Kristoffer ?: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å finne den, men det kan se ut som den er borte... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å finne den, men det kan se ut som den er borte... : klø :

kanskje det ikke gikk alikevel? hehe : smil :

Trodde det var likt jeg, men om det går, så er det jo ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. neida, lå på nordicaudi. men alle linkene til akkurat den posten får jeg bare feilmelding på. Og nordicaudi har om mulig enda dårligere søkemotor enn en 486 PC med Dos 3.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kunne jeg også likt å fått svar på! evt om det går ann å endre tingene som du kan endre med den "sticken \ armen) med vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med møller her i ålesund. teknikern der mente det ikke ble lett:p og ble en kostbar affære.

så får vel bare gå for en bil med vag-com og kjørecomputer:p

men takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... teknikern mente det ja...

jeg står fortsatt på det jeg skrev lengre oppe, du kommer unna med under 1000 lappen og vag-com... ;)

men de påstår jo fortsatt at det er umulig å ettermontere Rns-e også da, selv etter at jeg har montert hvertfall 10 stk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å låne tråden litt:)

Hvordan er det å ettermontere Farge-fis i B6? har rød-fis med alle de vanlige funksjonene fra før.

Møller mener ivertfall det er vanskelig.

Det som er sikkert er at du må bytte hele instrumenthuset.

Møller påstår også at det finnes en hel haug med typer av disse og at du må ha akkuratt rett type.

De kan heller ikke si hvilken type da det ikke finnes noen tabeller for å lese ut dette.

Men har også lest om folk som bare har kjøpt nytt instrument fra Tyskland - montert og kodet opp så virker det.

NB - du må da ha koden for å 0 stiller KM eller så må du ha en spesial kabel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av lcd skjermen min kan denne kodes ?

IMG_1100.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal den. prøv å søk på audizine eller audiworld på "FIS retro-fit" eller i den dur. "instrument" & "cluster" er også mye brukte ord.

Sånn jeg forstod den artiklen jeg leste, kunne alle med "full lcd" kodes til dette. Men du må jo også ettermontere viskerarmen.

Er også noen som har gjort dette i den danske audiklubben, søk på http://www.audiclub.dk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått prøvd dette nå? Vurderer å kjøpe en b7 uten kjørecomputer, den har bare temp og km igjen på tanken... crap..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil så trenger du ny styreenhet (hvis ikke den du har allerede støtter dette) til rattet og ny viskerarm + litt koding i VagCom. Jeg har styreenheten men min støtter ikke cruise control. Når du allerede har tatt av det meste rundt rattstammen er det like greit og sette på cruise også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye styr å få bytta styreenhet da? Hvor mye koster den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins guider på det, er du litt teknisk så er det som lego. Styreenheten og cruisecontroll spaken koster mellom 1500-1700 hvis jeg ikke husker feil. Så trenger du nytt deksel under rattstammen så cruisen skal passe, tror dekselet kosta rundt 300. Tror kun styreenheten var dyrere en den med cruise spaken. Alt dette finner du billigere på ebay, kan være behjelpelig hvis du ikke finner de. Så er jeg usikker på hvordan det er på en b7 da, mener det er litt annen styring på den. Kan hende jeg tar feil ass, er ingen ekspert. Fant ut alt dette når satt på cruise, måtte skifte ut styringsenheten siden den hadde FIS men ikke cruisecontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke bytte styreenheten pga FIS koding, så vidt jeg vet. Du må det hvis du skal ettermontere cruise control eller multifunksjonratt (og har slepering som ikke støtter dette).

og satan folkens, har dere ikke google? :D

vedlagt er fellende bevis på at A4 (både B6 og B7) som har full høyde på FIS lcd'en kun trenger omkoding og bytte av viskerspak.

A4-B6_Installation_RNS-E_GRA_FIS[1].pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har rett sjef, sorry: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å leter etter viskerspak på Ebay, men er litt dårlig i tysk.

Hva skal man søke etter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkstockschalter

men søk gjerne på delenr.

nå tror jeg ikke denne koster mer enn 500,- kr hos Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkstockschalter

OK takker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenkstockschalter

Sjekka med Møller Lillehammer i dag.

Viskerarmen med computerstyring koster den nette sum av 1254 kr. : klø :

Delenr 8E0 953 503 C 4PK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.