#1 Skrevet August 25, 2008 Noen som vet hvor abs styreenheten er plassert på en 2000 modell A6 2.5 tdi QA? Demonterte den enheten som er plassert på hydraulikkdelen og sendte den inn til Modulmaster. De sendte den tilbake og skrev at den ikke inneholder elektronikk og at styreenheten er plassert et annet sted! Men hvor? Normotor kunne fortelle at hele hydr. enheten må byttes da den ikke er reparerbar på denne modellen. Prisen på komplett enhet er 15,500 inkl.mva. Men hvis den delen ikke inneholder elektronikk som kan repareres, hvor er da selve styreelektronikken til abs'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2008 Noen som vet hvor abs styreenheten er plassert på en 2000 modell A6 2.5 tdi QA?Demonterte den enheten som er plassert på hydraulikkdelen og sendte den inn til Modulmaster. De sendte den tilbake og skrev at den ikke inneholder elektronikk og at styreenheten er plassert et annet sted! Men hvor? Normotor kunne fortelle at hele hydr. enheten må byttes da den ikke er reparerbar på denne modellen. Prisen på komplett enhet er 15,500 inkl.mva. Men hvis den delen ikke inneholder elektronikk som kan repareres, hvor er da selve styreelektronikken til abs'n? jøss... jeg bytta styre enheten til ABS på min A6 og den satt montert på siden hydr "blokka". Ny elektronikk del kosta ca 7000kr på vag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2008 Den "elektriske" delen som vi sendte inn var festet med 4 skruer og de som går an å reparere har vist 6 skruer (tror jeg). Ellers ser de nokså like ut. Bruksanvisningen for demontering hos Modulmaster viser da også en enhet med 6 skruer. Tror den delen som jeg har demontert er en slags styring til solenoid ventilene eller noe, går fint å kjøre uten den. Men hvor er abs styringen? Og kan den repareres?? Det er muligens også forskjell på de som har ESP og de som ikke har det... Min har ESP. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2008 Eg vil gjette at du er på jakt etter denne Den sit under teppet framme på passasjersida, omlag der passasjeren har føttene. Har nettopp ødelagt ein sjølv, og avhengig av korleis den vart ødelagt, vil den nok vere vanskelig å reparere. Min fekk vannskader etter lekkasje gjennom torpedoveggen, og var ikkje mulig å gjere noko med. Men eg fekk ny frå hoggar. Desse er tydeligvis felles for ganske mange modellar, så det er brukande tilgang på dei. Eg betalte 750,- for min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2008 Eg vil gjette at du er på jakt etter denne Den sit under teppet framme på passasjersida, omlag der passasjeren har føttene. Har nettopp ødelagt ein sjølv, og avhengig av korleis den vart ødelagt, vil den nok vere vanskelig å reparere. Min fekk vannskader etter lekkasje gjennom torpedoveggen, og var ikkje mulig å gjere noko med. Men eg fekk ny frå hoggar. Desse er tydeligvis felles for ganske mange modellar, så det er brukande tilgang på dei. Eg betalte 750,- for min. Anbefaler alle å ta en titt under panelet som dekker vindusvisker, batteri og mere, Jeg gjorde heldig vi det da jeg kjøpte min 99 A6 og der var det fult i vann og to tette dreneringer, Det er vel her vannet kommer inn og ødelegger styreenhet til både tiptronic og esp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2008 Takker! Så det er der den sitter.. Håper bare jeg får tak i en ny eller brukt del snarest. Begynner å gå meg på nervene den pipinga hver gang man starter bilen. Noen som har en brukt abs styring å selge, som passer, så gi beskjed! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2008 dele nr du har nå da? mulig jeg har en liggende som er vart fikset. Ellers så kan jeg fikse din enhet om du leverer eller sender den til meg for 1700,- abs elektronikk sitter på siden av pompa altså der den svare kabel kloss går til. Det er da mest sansynlig den som har tatt kvelden da det er svakhet på de biler. Men sjekk først om du får noen kontakt med den med vag-com. Hvist ikke så er det nesten sikkert at det er den. Ta kontakt hvis av interesse. Poster innlegget her så flere kan ta kontakt hvis det trenges. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2008 dele nr du har nå da? mulig jeg har en liggende som er vart fikset. Ellers så kan jeg fikse din enhet om du leverer eller sender den til meg for 1700,- abs elektronikk sitter på siden av pompa altså der den svare kabel kloss går til. Det er da mest sansynlig den som har tatt kvelden da det er svakhet på de biler. Men sjekk først om du får noen kontakt med den med vag-com. Hvist ikke så er det nesten sikkert at det er den. Ta kontakt hvis av interesse. Poster innlegget her så flere kan ta kontakt hvis det trenges. Det er ikke den som sitter ved pumpa (på min bil)! Den delen inneholder ikke elektronikk i.flg modulmaster. De sier at abs styringen til min utgave sitter et annet sted, uten nærmere stedsangivelse. Når man ser inni så ser det ikke ut til å være noe der, ikke plass til noe heller. Trodde jo det var abs styreenheten som satt ved pumpa også på min bil ettersom så mange tydeligvis har den montert der, men neida. Gudene må vite hvorfor akkurat denne utgaven må være så sær.. Skal prøve å grave meg inn under matta på pass.siden og se hva jeg finner. Tar bilde av den og poster et innlegg så får du se om den du har er den samme. (VCDS finner abs styringa noen ganger, med feilkode om at den ikke er riktig kodet. Andre ganger får den ikke kontakt i det hele tatt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 22, 2008 Nå er feilen fikset! Møller på Bardufoss fikk kodet om ESP styringen så nå er alt i orden. Først trodde de det var ABS styringen det var noe feil med, de fikk logget på og kodet den men den gikk bare tilbake til 0 (null) igjen. Etter å ha lett litt i ETKA fant de ut at den hadde en egen ESP styring som trengte en litt spesiell metode for å kodes. Lurer på om ikke både ABS og ESP styres fra den samme enheten?! Som sagt tidligere så var den delen vi sendte inn til Modulmaster (som også Møller mente var ABS styringen) uten elektronikk som kunne fikses. Dette i.flg de på Modulmaster.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...