#1 Skrevet August 25, 2008 Hei:) Får disse feilmeldingen med Vag com: Bilen er en Audi A4 1.8T AEB 16487: Mass air flow sensor G70, signal too high, P0103 - 35 - 10 - Intermittent 00635: O2 Lambda sensor heating; before cat, 28-10 - Short to plus - Intermittent 16518: O2 Lambda sensor B1 S1; no activity - P0134 - 35 - 10 - Intermittent Bilen går ikke dårlig, men veit ikke om den går så bra som den skal gå.. Lmm ble byttet ifjor sommer, samme med Lambda, begge kjøpt på mekonomen. Bilen går akkurat likens om jeg kobler ut kontakten til Lmm, eller har den i. Tyder dette på at den er ødelagt? Er litt over 300hk i motoren.. Er det noen andre som er plaga med at disse går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2008 Hei, LMM er nok desverre forbruksvare på disse maskinene... men du burde merke om den er gåen, spes om lambdaen før cat er gåen... sikker på at ikke feilkodene ligger inne fra forrige gang? uansett, har du tilgang på vag-com kan du lese av verdiene før og etter lmm, differansen burde ikke være stor her ivertfall, verdiene på lambda får du også opp i vagcom, sjekk spenning og om den registrerer noe varme der... husker ikke måleblokk koden så du får nesten begynne på 0 å bla deg oppover i blokkene:) Om du har over 300hk så burde du merke om dette fukser... -Reidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2008 Hei, LMM er nok desverre forbruksvare på disse maskinene...men du burde merke om den er gåen, spes om lambdaen før cat er gåen... sikker på at ikke feilkodene ligger inne fra forrige gang? uansett, har du tilgang på vag-com kan du lese av verdiene før og etter lmm, differansen burde ikke være stor her ivertfall, verdiene på lambda får du også opp i vagcom, sjekk spenning og om den registrerer noe varme der... husker ikke måleblokk koden så du får nesten begynne på 0 å bla deg oppover i blokkene:) Om du har over 300hk så burde du merke om dette fukser... -Reidar Har ikke Lambda etter cat på bilen, har ikke Cat på bilen lenger heller er sveiset 3" rør rett fra turboen. Har nettop fått vag-com, så skal skjekke verdiene på Lmm og Lambda. Har ikke fått skjekke om Lambda eller Lmm har vært gåen før i forrige uka, har prøvd å sletta feilmld, men kommer tilbake, tok litt tid før Lmm feilmld kom tilbake, gikk bedre på tomgang da denne feilmld, vart sletta, men fuska på tomgang igjen da den kom tilbake. veit du sånn ca, hvordan verdiene skal ligge på? Er det en grunn til at Lmm ryker så ofte? Mvh Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2008 Lmm skal inn og utstrømning være ganske lik. har du feks 7 inn og 2 ut er det mest sansynelig defekt... Grunnen til at Lmm ryker ofte på disse er at det er en forbruksvare på 1.8t, går igjen på alle disse bilene desverre. forklaringen på at den ikke fusker når du sletter kodene til det kommer tilbake kan jeg ikke si uten at jeg vet hva du har på inn og ut verdier... vil anbefale deg å bytte den til å begynne med. kan ha noe i samsvar med lambda og gjøre dette, blanding osv.. Husk bare å ha fullt pådrag når du leser av lmm for å få nøyaktig verdi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2008 Lmm skal inn og utstrømning være ganske lik. har du feks 7 inn og 2 ut er det mest sansynelig defekt... Grunnen til at Lmm ryker ofte på disse er at det er en forbruksvare på 1.8t, går igjen på alle disse bilene desverre.forklaringen på at den ikke fusker når du sletter kodene til det kommer tilbake kan jeg ikke si uten at jeg vet hva du har på inn og ut verdier... vil anbefale deg å bytte den til å begynne med. kan ha noe i samsvar med lambda og gjøre dette, blanding osv.. Husk bare å ha fullt pådrag når du leser av lmm for å få nøyaktig verdi:) Takker for svar:) Da skal jeg skjekke verdiene på lmm, kan poste de ut her, så kan du se om de er unormal.. Mvh Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2008 jepp, kjempe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...