Anbefalte innlegg

En kamerat som har hatt problemet i dag måres

 

Ingen problemer før bilen plutselig kuttet.

 

Motor går rundt, men vil ikke tenne. Det er gnist, bensinpumpa pumper bensin, men den vil fortsatt ikke starte.

 

Noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skulle det vel ikke gnistret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kamreimen ha hoppet over noen tenner, slik at tidspunkt for kompressjon og tenning blir feil?? Just my 50 cents : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være at den ikke tenner selv om den har gnist.

 

Mulig coilen ikke gir nok strøm/spenning, så gnisten blir kraftig nok..

 

Hvordan sjekket dere gnisten? Ved å legge pluggen imot jord?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at den ble testet slik, ja.

 

edit: Skal den bare slokke uten videre hvis den ikke gir nok gnist?

 

Men det med reima skal sjekkes, er en mulighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel gnistre selv om coilen er gåen. Har vært borti biler tidligere som har "nesten" startet hele tiden, men ikke helt pga at coilen hadde sagt takk for seg (to VAG-biler faktisk! :) ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Antar at den ble testet slik, ja.

 

edit: Skal den bare slokke uten videre hvis den ikke gir nok gnist?

 

Men det med reima skal sjekkes, er en mulighet.

 

Vet ikke om den bare vil stoppe, antar at hvis coilen blir dårlig, så skjer det litt over tid.

 

Er det noen form for kamm giver, føler på svinghjul eller lignende som har tatt kvelden?

 

Hvor langt frem ble det sjekket at det kom bensin?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar ABK-motor.

Fikk et hett tips om dette problemet av dele-guruen min på Møller Tønsberg: Sjekk reléet til digifant'en, sitter i holderen omtrent under rattstammen. (husker ike nummeret)

Var noen sånne som fikk sprekker internt i loddingen, og vi har et tilsvarende problem på cabben, uten at jeg har fått sjekket den ennå!! Beste tips hittil, i hvertfall.. Har også opplevd at bilen ikke vil starte i lave temperaturer hvis tomgangsregulatoren er frakoblet. Ikke spør hvordan jeg vet dette.. ;) Men hvis den allerede går er det ikke noe problem.. Lykke til, og hold oss oppdatert hvis du finner noe!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går ikke.

 

Men feilsøking skjer atm og vedlegger rapport her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en dag på Albjerk på Åssiden ble feilen funnet.

Timing på tannreim sto 90 grader feil, fordeler ble ut og innmontert og justert tenning. I tillegg ble tannreima strammet.

 

Kom på 1700 kroner.

 

Bra jobb av albjerk som tok bilen på dagen den kom inn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 grader feil? var mye..,en får være glad ikke noen ventiler gikk i stykker vertfall..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at ABK (og de andre 4-sylindrede 2-ventilsmotorene) er non-interference, stemmer dette? Forklarer isåfall at det ikek skjedde noe mer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe,er nok en non -interference ja,hadde aldri gått hvis ikke.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Antar ABK-motor.

Fikk et hett tips om dette problemet av dele-guruen min på Møller Tønsberg: Sjekk reléet til digifant'en, sitter i holderen omtrent under rattstammen. (husker ike nummeret)

Var noen sånne som fikk sprekker internt i loddingen, og vi har et tilsvarende problem på cabben, uten at jeg har fått sjekket den ennå!! Beste tips hittil, i hvertfall.. Har også opplevd at bilen ikke vil starte i lave temperaturer hvis tomgangsregulatoren er frakoblet. Ikke spør hvordan jeg vet dette.. ;) Men hvis den allerede går er det ikke noe problem.. Lykke til, og hold oss oppdatert hvis du finner noe!!

 

 

Må bare si (nå kommer den sikkert til å konke igjen, da..) at jeg har funnet kenguru/vanskelig start-problemet på cabben!!!!!

Det VAR reléet til Digifant'en, et helt vanlig relé faktisk, hvor både kontakt 86 (aktiveringsspenning inn) og 87 (en av relékontaktene) hadde store sprekker i loddingene! Det kom sikkert av releets bevegelse og det faktum at selve releet ikke satt helt nedtil det lille kretskortet inni. Loddet og fikset!

Mykere og bedre gange, bilen drar sterkt fra lave turtall og ikke minst: Nix kenguru.. Bra det ordnet seg for kompisen din også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.