#1 Skrevet August 25, 2008 Heisann.. Tenker på å lage meg mitt eget eksos anlegg til min golf 2. Men jeg lurer på et par ting. Hva slags kriterier er det for eksos i forhold til Eu godkjenning, hvor mange lyddempere trengs. Evnt for å få en fin lyd osv? er en 86 modell, da er det ikke krav til Kat? Rør fra torshov.. Noe dårligere kvalitet enn andre steder? Kan man bruke bare potta fra et komplett Simons eff.anlegg, og vil det funke bra eller vil det bli bare tull? Er det noe jeg burde vite om når jeg lager nytt eksos anlegg? er det noe vits eller vil det koste like mye som et eff.anlegg , og kanskje bli dårligere? Kanskje noen her har bygd eget før og kan hjelpe meg med litt info/tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2008 Mye fint i tigsveising:) kravet til euok er ikke så strengt om du kjenner noen som kan ta den ift eksos:) tror du skal havne opp med ganske grom lyd om du fjærner mellapotta og erstatter med litt større rør helt bak etter fjærning av mellapotta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2008 Mye fint i tigsveising:) kravet til euok er ikke så strengt om du kjenner noen som kan ta den ift eksos:)tror du skal havne opp med ganske grom lyd om du fjærner mellapotta og erstatter med litt større rør helt bak etter fjærning av mellapotta. Må det tig sveises eller kan det brukes Mig/mag? har tilgang til begge men lettere tilgang til mig/mag Vet ikke hvordan den vil bli i forhold til tig? Angående å legge på større rør bakover vil jeg egentlig ikke gjøre det.. Er ikke no vits men større DIM på røra i mine øyne Kan jeg bruke simons potta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2008 Får du ikke kjøpt ferdig til RIMELIGE priser? Er "cluet" bare å lage ditt eget? Det er ingen problem med MIG/MAG. Du kan bruke hvilken potte du vil bare du får den til å passe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2008 (endret) Får du ikke kjøpt ferdig til RIMELIGE priser? Er "cluet" bare å lage ditt eget? Det er ingen problem med MIG/MAG. Du kan bruke hvilken potte du vil bare du får den til å passe:) Er mest det at jeg vil prøve meg med å lage et eget ja Men tenkte jeg kunne høre hva dere mente ville gi et aksetabelt "nivå" på lyden uten å bli for ekstremt.. Vil ikke høre ut som om jeg har hull i potta. Vil ha en fin og myk brumming, hvis det ga noen mening Torshov rør er OK? Vil det være noe bedre/dårligere enn orginalt eksos/eff.anlegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2008 Er mest det at jeg vil prøve meg med å lage et eget ja Men tenkte jeg kunne høre hva dere mente ville gi et aksetabelt "nivå" på lyden uten å bli for ekstremt.. Vil ikke høre ut som om jeg har hull i potta. Vil ha en fin og myk brumming, hvis det ga noen mening Torshov rør er OK? Vil det være noe bedre/dårligere enn orginalt eksos/eff.anlegg? Torshovrøra er nok ok i massevis. Det blir nok bedre flow i om du bygger det riktig. Jeg ville vurdert to potter for å være på den sikre siden. På en sugemotor kan det fort bli litt "frieksosaktig" med bare en. To strake potter gir jo nesten ingen motstand forhold til de to originale du har nå. Go for it;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2008 (endret) Torshovrøra er nok ok i massevis. Det blir nok bedre flow i om du bygger det riktig. Jeg ville vurdert to potter for å være på den sikre siden. På en sugemotor kan det fort bli litt "frieksosaktig" med bare en.To strake potter gir jo nesten ingen motstand forhold til de to originale du har nå. Go for it;) bygge til to potter? Nja.. den simons potta er jo to 2" potter hvis jeg ikke husker feil, men du tenker på fra grenrøret ogh helt ut? vil ikke det bli litt ekstremt? Sist jeg sjekka var det et rør fra grenrøret og ut på golfen: klø : Redd for at det blir for mye, og "Over kill" med dobbelt? Hvis jeg forsto deg riktig da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...