Girkasse overhaling i Oslo / Bærum området

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en Golf 3 Cab som det er meget stygg lyd fra girkasse i revers.

Den trenger en overhaling.

Er det noe her inne som vet om et bra verksted for dette????

Han mener at det blir billigere å ta dette på ett ikke merke verksted,så vi får se da hva som blir billigest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert billigere og få tak i ei brukt kasse med lav km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet de har gjort dette for mellom 10' og 15' hos Auto E-18 da disse bilene var "nye" hvertfall.

 

Men helt sikkert bedre å få tak i en brukt eller byttekasse. Mindre tid og jobb mens bilen er indisponibel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I slemestad "sentrum" driver det en på industrifeltet der og reparerer alt av girkasser meget rimlig og har jobber med dette i mange år. litt vanskelig og finne men meget flink i alle fall.

ps har ikke tlf nr ditt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overhaling blir ikke anbefalt....... Personligt så har jeg også en gear kasse som trenger overhaling i garasjen , så jeg kjøpte meg heller en skikkelig kasse med lav km stand fra sverige ! dyrt , men absolutt verd det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Reidar Valde

Har en kompis som har en Golf 3 Cab som det er meget stygg lyd fra girkasse i revers.

Den trenger en overhaling.

Er det noe her inne som vet om et bra verksted for dette????

Han mener at det blir billigere å ta dette på ett ikke merke verksted,så vi får se da hva som blir billigest.

 

Kan også nevne at ved møler vest galme auto e-18 har reparert mange sånne kasser, jobbet der i 6 år før jeg slutta og ingen bome at revers drevet tar kvelden, hvis bilen triller fremover mens du setter den i revers og du får en liten skrape lyd, så går det bare en liten stund hvis man fårrsetter med dette før det bare er og plukke opp kassa og skifte reversen, enkel jobb om man har værktøyet og boka.

 

men kassa er god som brukt den igjen etter på men reversen er ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilomsettningen i Arendal kunne skaffe meg en overhalt girkasse til Corradoen min, en 02A kasse. Denne skulle de ha ca 15 000 kr for, men dette er da en byttekasse, hvor alt er byttet.

 

Gumpens Auto vest skulle ha 15000 kr for å bytte synch ringene i kassam uten noen videre overhaling.

 

Det er klart merkeverstedet blir dyrere, her nede tar de 1000 kr timen i jobb, dobbel pris av andre verkstedene.

 

Har foressten sett en side i England, hvor mann bl.a kunne få en overhalt, ombygd kasse, fra 5 til 6 trinns for 17 000 kr + mva og frakt. Er ikke så galt det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H.A Motorservice i Ekebergveien 3 overhaler girkasser.

Blir ofte brukt av taxier o.l.

 

tlf: 23 30 01 65

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pratet med Norsk Bildelesenter i dag.

De har bytte girkasser som dem overhaler fra bunn av ettersom jeg skønte.

Fikk en pris der ute på 17000 kr ferdig montert i bilen med ny clutch og 12 mnd. garanti.

Det syntest jeg var ett greitt tilbud.

Ringte å sjekket litt rundt med de som er nevnte i tillbake meldinger fra kolegaer og klubb medlemmer.

De fleste som overhaler skaffer en defekt girkasse for så og overhale den og så ta den orginale kassen i innbytte.

Har ikke funnet noen som kan matsje prisen til NBS.

Men takk for tilbake meldinger.

NBS overhaler også automat girkasser fant jeg ut.

Mulig ikke jeg har følgt med helt i timen - viste ikke at de drev med overhaling av girkasser i det hele tatt før jeg ringte for å høre om de hadde en brukt girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ille den prisen der.Er jo fort noen kroner i deler og arbeid,og ikke minst er jo 12 mnd garanti KJEKT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres da meget skikkelig ut det dere, med tanke på at en cluch sikkert koster ca 2500kr osv mye jobb og demontere og overhale kasse da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å lete etter brukt gear kasse i norge er ikke den beste plassen...... Mye bedre i sverige/england.... Jeg handlet i sverige i fjor ;) 12 mnd garanti der også......... NBS skulle ha 17k for min også, men uten clutch å montering.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.