Parkering ønskes leid i Bergen Sentrum

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en parkering, ute eller inne som er til leie i Bergen sentrum. Maks 900 kroner per måned.

 

Hadde studentpris i ByGarasjen og betalte 650 kroner per mnd. Men nå er det ikke noe studentrabatt å få lenger... må betale fullpris som i oktober skal stige til over 1500 kroner per måned..

 

Rop ut hvis noen vet om noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke finner, kan du vel bare melde deg opp i ettellerannet fag på HiB og betale studentavgift uten å gjøre noe mer det året ?

Er vel flere som gjør dette for å kunne benytte seg av studentrabatt på kollektivtransport etc..

 

Edit; Med mindre det er ByGarasjen som har sluttet å gi studentrabatt, da blir det litt verre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor i sentrum må du stå?

 

Vet i allefall at i blokken jeg bodde i på møhlenpris så var det masse plasser til leie, til 500kr måneden, men om det er sentrumsnært nok for deg vet jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke finner, kan du vel bare melde deg opp i ettellerannet fag på HiB og betale studentavgift uten å gjøre noe mer det året ?

Er vel flere som gjør dette for å kunne benytte seg av studentrabatt på kollektivtransport etc..

 

Edit; Med mindre det er ByGarasjen som har sluttet å gi studentrabatt, da blir det litt verre. :)

 

Er fortsatt student.. men det er ByGarasjen som har sluttet å gi rabatt :( Buss er en mulighet..men det er kjedelig :)

 

hvor i sentrum må du stå?

 

Vet i allefall at i blokken jeg bodde i på møhlenpris så var det masse plasser til leie, til 500kr måneden, men om det er sentrumsnært nok for deg vet jeg ikke

 

Møhlenpris blir nok litt for langt unna dessverre :( Men takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo skaffe deg soneparkingskort da :D Finnes alltids en måte å ordne det på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo skaffe deg soneparkingskort da :D Finnes alltids en måte å ordne det på :D

 

De reglene er ganske strenge.. poenget er at jeg bor ikke i sentrum.. trenger bare parkering på dagtid. Hvis en skal få sonekort må personen ha folkeregistrert adresse i sentrum + at bilen som skal parkeres må være registrert på denne personen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De reglene er ganske strenge.. poenget er at jeg bor ikke i sentrum.. trenger bare parkering på dagtid. Hvis en skal få sonekort må personen ha folkeregistrert adresse i sentrum + at bilen som skal parkeres må være registrert på denne personen.

 

Nej..

 

Om en er student så trenger en ikke folkeregistert adresse i sentrum, Men en må vise at en "bor" der. Dette ber de om en strømregning i ditt navn på.. så om du kjenner en du kan betale strømmen for i sentrum for så får du kort, og bilen må heller ei stå på ditt navn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bygarasjen....

Er det en stor parkeringskjeller det, eller er det en forsvarlig plass å leige parkering til en RS2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bygarasjen....

Er det en stor parkeringskjeller det, eller er det en forsvarlig plass å leige parkering til en RS2?

 

Er et vanlig parkeringshus tilknyttet Busstasjonen og Bergen Storsenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bygarasjen....

Er det en stor parkeringskjeller det, eller er det en forsvarlig plass å leige parkering til en RS2?

 

Bygarasjen har ikke parkeringskjeller, men 3 eller 4 parkeringsplan. Men det er et svært parkeringsanlegg. 1500biler mener jeg det er plass til.

 

Det er jo mulig å sjekke ut Klostergarasjen som prismessig ligger på ca samme nivå (hvertfall timepris), og er mer sentralt enn bygarasjen. Et annet alternativ er Citypark, men der er det svindyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bilen må være registrert på den som søker om P-kort, eller det må fremlegges dokumenter hvor det fremkommer at søker leier/leaser bilen.

Søker må ha førerkort som skal fremvises.

Vognkort på bilen må fremvises.

Studenter må ha med bostedsbevis (evt. Lysregning – husleiebok), kvittering for betalt semesteravgift.

Besøkende/arbeidere kan kjøpe dags/ukekort. "

 

Jobber me det samme sjølv

 

Hentet herfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen begrensningert på tid på soneparkering? Når en har fått kort kan en stå der hele døgnet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen begrensningert på tid på soneparkering? Når en har fått kort kan en stå der hele døgnet?

 

ingen begrnsninger. er jo ment som parkeringsplass for de som bor i sentrum

 

Men som jeg lærte av erfaring var at om jeg var dum nok til å reise bare en liten tur når parkeringsvaktene slutter, så var gaten full når jeg kom tilbake av folk uten sonekort. : bh :

 

Noen soner i bergen er vanskligere å parkere på enn andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg trenger kun parkering på dagtid når jeg er på skolen.. og ser ofte ledige plasser i gata jeg ønsker å parkere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg trenger kun parkering på dagtid når jeg er på skolen.. og ser ofte ledige plasser i gata jeg ønsker å parkere..

 

Et alternativ er å bare parkere, få boten, La denne boten ligge på frontruten helt til de lukter lunten.. :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen begrnsninger. er jo ment som parkeringsplass for de som bor i sentrum

 

Men som jeg lærte av erfaring var at om jeg var dum nok til å reise bare en liten tur når parkeringsvaktene slutter, så var gaten full når jeg kom tilbake av folk uten sonekort. : bh :

 

Noen soner i bergen er vanskligere å parkere på enn andre.

 

 

Dette gjaldt frem til 1700, men blir ikke om så lenge utvidet til 2300, for at folk som bor i sentrum får sjansen til å få sitt plass de har betalt for og gjerne utenfor hjemmet dems, gjelder visst alle sentrumssonene, 1-6/7... snakket med ei hyggelig parkeringsvakt flere ganger da jeg var sjåfør i byen!!

 

Til trådstarter; du kan jo høre med de private parkeringsselskapene, kanskje de har noe bra tilbud!!, betalte 330,- i mnd hos center-park under puddebrua!!

 

Så med andre ord, umulig å parkere gratis på bakkeplan uten kort før etter 2300... grei tiltak da min mor og mannen hennes er møkk lei av okkuperte plasser!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.