Ny Turbo og LMM til A6 1,9Tdi 1998 - Hvor billigst??

Anbefalte innlegg

Hei.

Som heading sier: Hvor får eg tak i dette billigst??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har turbo ;)

BILTEMA???? Skal man overhodet vurdere sånt på en Audi mener du?? ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motorkode har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er en AFN han har..VNT15 i de der.

Når min røyk oppgraderte jeg til en vnt17 fra en 130hk PD motor. Sjekk litt rundt, fant flere "refurnished" dvs bytteturbo på ebay til billig penge da jeg letet etter en til min bil.. Jeg endte opp med å kjøpe en brukt en fra møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM har jo blitt en byttedel hos møller, så prisen er ikke så galen som den en gang var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BILTEMA???? Skal man overhodet vurdere sånt på en Audi mener du?? ;-)

Om prisen er det viktigeste så :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv byttet turbo på min 99`A6 1,9 TDi. Etter MYE feilsøk og prøving på alt mulig annet, måtte jeg krype til korset...gåen turbo...full av bekk. Var heldig og la ut en link her på forumet, så var det plutselig en som hadde en brukt en : rock : (Takk Frank Engh): vinke :

Men sjekket på bytteturbo, og mener at faktisk Norsk Bildelsenter var billigst....Biltema turboen passer IKKE din, da den er for 90HK...denne har en helt annen funksjon og wastegate.

Sjekket litt rundt, og med litt hjelp fra en på Møller så sitter det også lik turbo i Passat, A4,A3 osv med 110hk TDi. Les av org nummeret på din turbo, så har du en referanse på delenummeret når du leter.

Satte inn en fra A4, og da stemte ikke de 2 bakerste tallene mener jeg, men dette spiller ingen rolle.

Vet det er noen som har satt inn fra 130hk p.d, men tror ikke du vil merke noen forskjell på effekt etter hva som meg har blitt fortalt.

LMM var billigst på MECA som Bosch-del. Men her er det jo lett å få lånt en og sjekket at det er problemet før man kjøper en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv byttet turbo på min 99`A6 1,9 TDi. Etter MYE feilsøk og prøving på alt mulig annet, måtte jeg krype til korset...gåen turbo...full av bekk. Var heldig og la ut en link her på forumet, så var det plutselig en som hadde en brukt en : rock : (Takk Frank Engh): vinke :

Men sjekket på bytteturbo, og mener at faktisk Norsk Bildelsenter var billigst....Biltema turboen passer IKKE din, da den er for 90HK...denne har en helt annen funksjon og wastegate.

Sjekket litt rundt, og med litt hjelp fra en på Møller så sitter det også lik turbo i Passat, A4,A3 osv med 110hk TDi. Les av org nummeret på din turbo, så har du en referanse på delenummeret når du leter.

Satte inn en fra A4, og da stemte ikke de 2 bakerste tallene mener jeg, men dette spiller ingen rolle.

Vet det er noen som har satt inn fra 130hk p.d, men tror ikke du vil merke noen forskjell på effekt etter hva som meg har blitt fortalt.

LMM var billigst på MECA som Bosch-del. Men her er det jo lett å få lånt en og sjekket at det er problemet før man kjøper en ny.

Takk for god tilbakemelding:-)

Skal skjekke litt ang nr på turbo. Er det ett lett tilgjengelig skilt som må leses av??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god tilbakemelding:-)

Skal skjekke litt ang nr på turbo. Er det ett lett tilgjengelig skilt som må leses av??

Står oftest et lite stålskilt på turboen med modell, delenummer (hos garret) oem delenummer (hos vag) og serienummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.