#1 Skrevet August 26, 2008 Motoren min (1.8T AEB) fant plutselig ut at han ikke ville tenne på sylinder nr 2. Jeg har kryssbytta coil og plugg, men fortsatt ingen tenning. Sjekka spenninga inn på coilen og den ga ca 13 volt, men får ikke målt signalspenningen. Må vel kanskje ha en prøvelampe for å sjekke den? Hvor er dette styrt? Ligger det i ECU eller er det noe mellom ECU og coil som styrer tenninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2008 dyse som fusker? siden du har prøvd å kryssbytte coil.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2008 Jeg skrudde opp og sjekka, var ikke gnist i pluggen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2008 Sjekket coil-ledningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2008 Hadde ikke så god tid, men gikk over det som var synlig ivertfall uten å finne noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2008 Hadde ikke så god tid, men gikk over det som var synlig ivertfall uten å finne noe... tenningsmodul,sitter oppå luftfilterhuset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2008 tenningsmodul,sitter oppå luftfilterhuset:) Aha, det er den ja Skal gå litt mer nøye over ledningene, men noen anelse om hva tenningsmodulen koster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2008 Aha, det er den ja Skal gå litt mer nøye over ledningene, men noen anelse om hva tenningsmodulen koster? hadde samme problemet med min a4,kommer ikke frem på diagnose og jeg klarte ikke å måle feil på den,hadde heldigvis en jeg kunne låne. ja desverre den koster 1800kr orginalt: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2008 hadde samme problemet med min a4,kommer ikke frem på diagnose og jeg klarte ikke å måle feil på den,hadde heldigvis en jeg kunne låne.ja desverre den koster 1800kr orginalt: mad : Du har ikke tilfeldigvis delenr. på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2008 (endret) Du har ikke tilfeldigvis delenr. på denne? tja tror jeg har gammel delen liggende så skal se etter jeg. desverre har ikke gammel delen liggende lenger. funnet ut noe mer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...