Golf vr6 topp pakning bytte

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny (les: gammel) bil med en topp pakning som må byttes.

Blir kjørt sak på selger ang dette, men min bekymring er å få byttet denne fortest mulig slik at bilen kan brukes.

 

Noen som vet om noe verksteder / personer i Hedmark eller Oppland som kunne tatt på seg en slik jobb til en overkommelig sum kroner?

 

Til nå er Olrud Auto på Hamar det billigste jeg har kommet over med 11.000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått tips av en bruker her inne mht person å henvende meg til - takk =)

 

Tenkte nå jeg skulle spørre om folks mening ang problemet..

 

Vannslangene er steinharde og er OVERTRYKK til de grader i kjølesystemet. Selvom varmemåleren viser 70grader og oljetemp ligger på 90-96 grader så koker vannet på den.. Og det holder seg varmt LEEENGEEE..

 

Som sagt fikk jeg en som jobber ved olrud auto (møller bil) å se over den, og han mente helt sikkert det var toppakningen som var på vei til å gå... 2 andre som jobber der støttet hans konklusjon..

 

Og dette er en jeg kjenner, så vil ikke tro han konkluderte med det pga at verkstedet skal få mer å gjøre, siden han har timesbetalt uansett og han ALDRI tar på seg noe utenom arbeidstid pga han har vært der i 15år og er drittlei skruing :P

 

Noen synspunkter på om det faktisk er toppakningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk o-ringen inne i lokket til ekspansjonstanken om den er riktig plassert. dette var feil på en bil jeg hadde å den begynte å koke nesten med en gang. vann begynner å koke ved 100 grader mens vann under trykk får et høyere kokepunkt! ligger ikke o-ringen riktig vil det ikke bli tilstrekkelig trykk i kjølesystemet.

 

verdt å sjekke før man bestiller deler for toppakningsbytte! kan jo hende det bare er så enkelt: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket o-ringen. Den satt på plass ;)

Men takk for tipset... Noen flere forslag / synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er lekasje på topp-pakning mellom sylinder og kjølekanal, som er mest trolig dersom slanger blir harde, vil det komme eksos i kjølevannet.

Dra innom et verksted å få dem til å måle co i ekspansjonstanken.

Dersom lekasjen er mellom kjølekanalene og oljekanaler vil ikke kjøleslangene blåse opp, og du vil da få olje inn i ekspansjonstank.

En vurdering av farge og mengde eksosrøyk vil også gi indikasjon på hva som er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker den veldig blått av eksosen?

 

Sjekka termostat?

 

Start den opp når motoren er kald, og skru opp lokket til eksansjonstanken, er det trykk der da så tidlig tyder det på ryki toppakning. Sånn det var på min, når toppen ble tatt av var nesten gamle pakninga borte (!)

 

Prøv og tapp av litt olje også, og sjekk om det er mye vann i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ryker ikke av den som jeg ser ihvertfall...

 

Dette prøvde vi jo på treffet bjørnar ;).

Var ikke kjempetrykk der akkurat....

 

Har ikke sjekket termostaten. Igrunn ikke sjekket mye, siden jeg aller helst bare vil bli kvitt bilen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.