#1 Skrevet August 27, 2008 Har en AAN motor som ikke gir gnist på pluggene. Hva kan det komme av? Om hallgiver er defekt på veiv eller på svinghjul - vil man kunne få bensin da? Bensinpumpa virker - får bensin til pluggene. Hjelp Hvis det er en av hallgiverene - hva er feilkoden på dem i VAGCOM? G28 er vel den på svinghjulet, men den vil man jo få opp dersom bilen ikke går uansett pga speed sensor. Den på kam/veiv da? Har byttet motor og girkasse på bilen, men har fått start og kjørt en liten runde etter byttet - så det skulle ikke være noe der. Hadde lite bensin på tanken, og parkerte noe skrått før jeg ikke fikk start på den i dag morgen. Haster! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2008 Hmm..er det flere hallgivere på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2008 Hmm..er det flere hallgivere på den? Er vel bare en - den på kam'en. De på kassa er vel sensorer heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2008 må sjekke begge givere på kassa og hallgiver...disse må være i orden for å få gnist. Høres ut som hallgiver...typisk at den går på den måten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2008 Skal prøve å få kjørt en diagnose på bilen i morgen.. G28 vil jo uansett komme opp siden motoren ikke går. Hvordan kan jeg sjekke om den virkelig er defekt? Leverte desverre fra meg en slik sensor i helga sammen med en annen girkasse En ting til: Har søkt litt på forumet angående G28.. Finner dette: Possible causes: * * Brandstofdruk too low * Misfiring * Initial interview air system leaking (outside air) * Injector (s) (N30, N31, N32, N33, N83, N84) defective, leaking * Incorrect indicator of LMM (G70) * Hot wire for SNOOZE sensor (G70) not burning off cleanly * O2S (Oxygen sensor) regulation faulty * exhaust system leaks between the bolt and the catalyst * EVAP canister pure regulator faded (N80) sticks in open position Possible solutions: * Fuel verifies pressure regulator * Ignition verify system component * Verify Injectors N30, N31, N32, N33, N83, N84 * Verify G70 * Wire probe verifies to O2S (Oxygen sensor) * Verify exhaust system * Perform output DTM (output checks)" Nå har jeg kun downpipen på bilen. Har hatt av eksosen for å komme til girkassa og slikt - og kjørte en runde uten eksoen bakover ca 200 meter. Kan det ligge noe i det? Syns værtfall det skulle være rart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2008 kan og ver kilehjulet nede på veiva som har tatt kweld, gjor det hos meg, og då får en ikkje gnist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2008 Har du et bilde av dette? Må man av med mye for å undersøke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2008 må av med registeret for å se det dessverre, men det går an å måla seg frem til det. via halgiveren og ein tapp som sitter på svinghjulet, halgiveren skal bryta signalet når du ser den tappen inne på svinghjulet, er et "inspeksjonshål" der med svinghjulet du skal kunna se den ganske lett. vist halgiveren ikkje åpner der men ein anna plass, så er kilehjulet ditt kaputt. tror det var sånn iallefall, men det kan kansje andre bekrefta eller avkrefta. men sjekk først at halgiveren fungere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2008 Er bare å sette motoren på tenningsmerkene og se om de stemmer det. Ellers må du demontere alt foran der for å sjekke den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2008 Er vel bare en - den på kam'en. De på kassa er vel sensorer heller Okei, var bare skrivemåten din i første innlegget som fikk det til å høres ut som du hadde flere... Begynte å lure litt bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2008 sjekket de to ledningene som går fra coilrekka til tenningsmodulene( svarte kotakter). viss du har hvert av med dem da..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2008 sjekket de to ledningene som går fra coilrekka til tenningsmodulene( svarte kotakter). viss du har hvert av med dem da..? Har ikke hatt dem av over natten nei Rart at den bare plutselig ikke ville mer. Den fungerte jo til jeg satte bilen fra meg dagen før. Har et ekstra sett med coiler liggende, så kan jo gi et forsøk med det og. Satser på at VAG-Com gir meg litt info i morgen. Dukker det opp om det ikke er kontakt mellom tenningsmodulen og coilrekka i VAG-Com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2008 Dukker det opp om det ikke er kontakt mellom tenningsmodulen og coilrekka i VAG-Com? Gjør nok ikke det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2008 Var nok hallgiver som var problemet.. Hvor finner jeg en slik rimelig? Møller skulle ha 1900 kr Bruker man lang tid på å bytte denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2008 Driver på med samme greia jeg, men min kutter bare 1sek i ny og ne - og stopper avogtil når varm. Fikk tak i hallgiver billig hos denne karen: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=113760 (Om du trenger tlf nummeret hans, send meg en PM) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2008 Har sendt han en SMS Fant nummeret i en annen tråd om hallgivere Får håpe han har noen liggende igjen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 27, 2009 har en kompis som har en s4 som fant ut at den skulle stoppe. det første som skjedde var at radiatorvifta sprengte. eller den fløy i hvertfall i biter mens bilen gikk. vi skrudde av vifta og kjørte videre. etter kort tid stoppa bilen, den rusa seg selv opp ( skjedde under pådrag) og bare stoppa. bilen blei satt på møller, de mente det var sensorene?! på girkassa (svinghjulet) som var gåent. pga en bolt hadde løsnet og ødelagt disse? stemmer det at det er 2 stk sensorer på svinghjulet? og er det 2 stk tapper på svinghjulet eller 1? eller noe i det hele tatt? har desverre ikke feilkodene. noen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 27, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 27, 2009 har en kompis som har en s4 som fant ut at den skulle stoppe. det første som skjedde var at radiatorvifta sprengte. eller den fløy i hvertfall i biter mens bilen gikk. vi skrudde av vifta og kjørte videre. etter kort tid stoppa bilen, den rusa seg selv opp ( skjedde under pådrag) og bare stoppa. bilen blei satt på møller, de mente det var sensorene?! på girkassa (svinghjulet) som var gåent. pga en bolt hadde løsnet og ødelagt disse? stemmer det at det er 2 stk sensorer på svinghjulet? og er det 2 stk tapper på svinghjulet eller 1? eller noe i det hele tatt? har desverre ikke feilkodene. noen som har tips? Mer trua på hallgiver en de langt baki der. Men pri 1 er å lese ut koder Alt er så mye lettere da;) Sitter en pinne på svinghjulet bare, resten kan du lese i posten over: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 28, 2009 (endret) skal få lånt en vag-com og få lest litt mere. vi fant ut litt mere i dag, det er en pinne til den g4 sensoren som er der. men om den er knekt eller hva som har skjedd veit vi ikke, den stikker like langt bakover som den skulle gjort framover mener vi. sensoren er gåen hvertfall, den har fått en ordenlig smell etter den bolten som har knekt. noen som vet hvor man får denne billig? møller skulle vist ha 1400kr for den?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 13, 2013 Tar opp denne igjen, det gjelder jo samme tema så å si Har en AAN som ikke vil starte. - Bensinpumpa går - Men ikke gnist - Dysene åpner heller ikke. Har målt hallgiveren med analogt multimeter, og den pulserer 5V når vinduet passerer. Sensorene på svinghjulet er ny da mistanken var på disse. Noen som har et godt forslag her? Får ikke opp feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 13, 2013 Noen forslag -Ville begynt med å prøve en annen Ecu om du har det liggende -prøvd å bytte bensinpumperele (selv om pumpa går) -sjekka bensintrykk -sjekk at regreim ikke har hoppa over. -Selv om følerne på svinghjulet er nye , så kan det være at triggerpinnen på svinghjulet er knekt , så sjekk om den er der. Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 13, 2013 Takk for svaret bård. Har prøvd med 2 ecuer. Bensintrykk i massevis men en ting jeg stusser på angående triggerpinnen, er det slik den skal se ut? Det er kun den som stikker ut av svinghjulet bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 13, 2013 Det stemmer , ser sånn ut på AAN Svinghjul Kan jo kansje hjelpe å forklare hvordan dette har utviklet seg , om den pluttselig ikke ville starte en morgen , eller om den stoppa under kjøring osv. Eller om det er gjort noen ting i det siste som kan ha noe med saken å gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 13, 2013 Okey Motoren er satt i en B3. Motoren fungerte utmerket i donorbilen (94s4), og den har vært overhalt mens den har vært ute. Sjekket registeret i dag og det er rett. Ting peker mot hallgiveren, men mener at den er i orden siden den er målt. Ledningsnettet er koblet identisk med slik jeg har gjort tidligere og det er trippelsjekket at det er koblet rett, tror jeg Hvordan er det med startsperre egentlig? Har prøvd med en hjerne som jeg har brukt på typ85 altså uten startsperre, men er ledningsnettene forskjellig med og uten startsperre?.. hmm Tor-Steve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...