Forsøkt ranet av VAG!! (Bremsekraftforsterker S4)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har misstanke om at hovedbremsesylinderen har gitt seg på min `92 S4 TQ. (Pedalen synker i bunn med motoren på)

 

Da jeg ringte Audi for å bestille ny fikk jeg beskjed om at den kostet 4500 kr!! Er dette mulig ??? Er den laget av gull ??

Er ganske ny med Audi, men er deleprisene generelt så inni helvete dyre eller var dette et skrekktilfelle?? Fikk vite at den kun var brukt på S4 20V TQ. Videre nektet dem å gi meg delenr ?? For å på en måte tvinge meg til å kjøpe delen hos dem til sinnsyk overpris.

 

Dessuten lurer jeg på om det går an å skaffe den et annet sted/land billigere???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kostet 3900,- til min 86 mod golf.:( kjøpte bosch istede jeg.med 30 % rabatt betalte jeg 2000;) 4500,- er jo ran: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Er det denne?

 

Oi oi har du hele delekatalogen du da!!! :-)

 

Den delen jeg trenger er vel den delen som skrue nr 4 er til å feste! Altså den ytterste delen i motorrommet der rørene er skrudd. (På den sylinderen bremseveskebeholderen sitter festet)

 

Den delen er ikke merket på bildet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er hovedbremsesylinderen det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel AAN som er motorkoden på din? (Se siste kolonne i lista på høyre side).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av ståle tufte sivertsen

det er hovedbremsesylinderen det;)

 

Det har du rett i !! Har endret navnet nå!! Kanskje hovedbremsesylinderen er billigere???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Denne da?

 

Der er den ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Det er vel AAN som er motorkoden på din? (Se siste kolonne i lista på høyre side).

 

Skal være en AAN ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har spørt om prisen på bremsekraftforsterker ?? Når jeg egentlig er ute etter hovedbremsesylinder....... skal ringe audi i morra.... takker for bra svar :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 600 for hovedcylinderen uorginalt så den er en del rimeligere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan kan man vite hvilken av dem som er gåen ?

 

Btw: Det er samme delenr på bremsekraftforsterkeren til S6 også, både med AAN(2,2T) og AEC(4,2V8) motor. Så om de sa den bare var brukt på S4 har nok deleselgeren sovet i timen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mere som kan være gåent her.. Har du prøvd å lufte/bytte hydr. olje (bruk kun original!) eller sjekket prøvetrykket på hydr. pumpa? Defekt 'bombe' kan også gi litt trøbbel..

Skal du kjøpe deler er import en mulighet: http://www.autopartsauthority.com/specials/au~s4~partsparts.html

Jeg bruker helst Zygmunt: http://catalog.eautopartscatalog.com/zygmunt/wizard.jsp?partner=zygmunt&clientid=bimmerparts.com&baseurl=http://www.bimmerparts.com/&cookieid=1D505VDXH1D505X6O7&year=1992&make=AU&model=S4--001&category=N&part=Brake+Master+Cylinder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte Audi i dag :-(

 

Hovedbremsesylinderen var om mulig faktisk dyrere.......??

Dette er sykt !! Den koster 5245kr.

 

Hvorfor er den så dyr??? Er det noe spesielt?? Titanbelagt eller noe?? Romfart teknologi??

 

Jeg må nok sjekke dette litt nøyere! Skal prøve å bytte hydralikk olje og lufte systemet først.

 

Hvor mye skal trykket inn på bremsekraftforsterkeren være??

Håper ikke det er pumpa som er sliten for den koster 7500kr.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Er mere som kan være gåent her.. Har du prøvd å lufte/bytte hydr. olje (bruk kun original!) eller sjekket prøvetrykket på hydr. pumpa? Defekt 'bombe' kan også gi litt trøbbel..

Skal du kjøpe deler er import en mulighet: http://www.autopartsauthority.com/specials/au~s4~partsparts.html

Jeg bruker helst Zygmunt: http://catalog.eautopartscatalog.com/zygmunt/wizard.jsp?partner=zygmunt&clientid=bimmerparts.com&baseurl=http://www.bimmerparts.com/&cookieid=1D505VDXH1D505X6O7&year=1992&make=AU&model=S4--001&category=N&part=Brake+Master+Cylinder

 

Det var mye snillere priser med en gang man forlot norge gitt!!

 

244 dollar er en mye mer overkommelig pris :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra billisten.no:

 

AUDI S6

 

Årsmodell: 1997

Kmstand: 170.000

Diverse: . Delebil m/ kompl. motor, ledningsnett, aut.kasse, drivverk og bremser, trillbar.

Prisant: 19.000,-

 

 

 

 

Kontakt:

Navn: Nils

Telefon 1: 92055132

Telefon 2:

 

Jeg pratet med han for en uke siden, da hadde han begynt å selge bilen i deler, kanskje du kan ringe å høre om du få bremsedelene dine av han??? Han holder til på Kongsberg tror jeg

Til info motor er solgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en jeg dersom du ikke har fått tak i

 

90620211

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne tråden, er det noen som vet hvordan det gikk med dette problemet? Ser ikke ut til at trådstarter er aktiv her lenger. Noen som kjenner ham kanskje? Har samme problemet på min 84 urq, har mistanke om at bomba aldri har vært bytta, den ser ganske slitt ut, men har ingen aning om den kan gi dette problemet. Begynner å bli lei av å bytte deler til ingen nytte :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.