Mellomaksel problem. Har jeg driti meg ut?

Anbefalte innlegg

: dum :Jeg delte mellomakselen min i stad (type 85 quattro) skulle da bytte opphengslageret. slik ser de ut etter at jeg fikk de fra hverandre. har jeg ødelagt mellomakselen min nå eller ikke? Får man kjøpt nye nålelager osv? Skulle ikke gjort detta sjøl vettu: dum :

Mvh Tommy

DSC00667_800x600.JPG

DSC00660_800x600.JPG

DSC00663_800x600.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krysset med de fire lagrene er en slitedel på en del andre biler, vet ikke helt hvordan det er på Audi mtp tilgjengelighet, pris etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips, amcar-sjapper og landbruksmaskin-sjapper skaffer utrolig mye slike deler, bare ta med det du har, så finner de nok noe du kan bruke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skjonner ikke hvordan jeg skulle fått byttet lager ellers. uten å ødelegge nålelagerene. noen som vet hvordan jeg får delt resten av leddet da? så jeg får bytta lageret?

DSC00667_800x6002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en skrue inn i midten der da? Delte akkurat min typ44 aksel, men den sitter med en bolt som er veldig lett synlig inn i senter på akselen. Jeg tok aldri av det krysset, selv.

Inn i senter mot lageret, så sitter det en 17mm skrue på min iallefall. Ikke så lett å se på bildet, dog.

807baf9f8459439fbc6381508e2e346b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har heldigvis en mellomaksel til. så er ikke helt kjørt. men hvordan verktøy fikk du stappa inn der egentlig? og sitter ikke akselen satans hardt fast i krysset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verktøyet, en fastnøkkel gikk lett på plass, var bare å bøye akselen det ;)

Brukte varme, flammen til en gassbrenner og varmet den, så gikk det til slutt frahverandre. La også noe mellom bolten og krysset, så når jeg skrudde bolten ut, så drog den med hele den "kloa" av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm får vel hjøre ett forsøk på det på den andre da. men håper å få i stand den jeg ødela også: rolleyes

Takk for hjelpen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.