KGclutch til KGmotoren passer ikke girkassen på min Audi 90Q typ89?

Anbefalte innlegg

Hei!

Handlet meg ny clutch til KGmotoren (2.2t 10v) 87 modell, skulle bytte denne, men så at den hadde altfor lite hull til at den skulle gå inn på girkassen. Skal ikke denne clutchen passe direkte på ei standard 90Q typ89 girkasse? :confused:

Lettere sjokkert her, eller jeg har fått ekstremt feil clutch.

Mvh.Marius Randen Grothe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...er alltid litt styr med clutch ved sånne ombygginger.

Jeg f.eks har jo std 90q kasse på aan-motor med S2-lamell, sachs race trykkplate og std enkeltmasse svinghjul (dog betydelig modifisert svinghjul av han Jonus).

Men er det noen som har garantert deg at dette skulle passe eller er det noe du går ut i fra..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, clutch som kommer fra en bil med KG-motor er til 016-kasse mens en type 89 (og f.eks. S2) har 01A/01E-kasse.. :) Går ikke om hverandre, det gjør heller ikke svinghjul. Svinghjulet som kom fra KG-motoren går ikke sammen med girkassen din, du trenger enten en spacer til nålelageret på inngående aksel eller rett og slett et "riktig" svinghjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Hva bør jeg gjøre da? ;)

Eller hvor får man tak i spacer til nålelageret?

Fikk til svar på forumet her at dette skulle passe rett på, men det gjorde det altså ikke. =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk til svar på forumet her at dette skulle passe rett på, men det gjorde det altså ikke. =/

Det er jo så populært å gå til sak mot folk om dagen, så du får lage en sak mot han og melde han til forbrukerrådet, og ta en skarpskodd-advokat på saken! Krev full erstatning av han som har informert deg feil, og bruk iTrader og fortell alle på forum hvilken drittsekk han er som har tatt feil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tingen er at det er flere som har sagt dette, og når de svarer dette så går jeg utifra at de har peiling på svar på spørsmålet siden de svarer. Sånne idiotiske innlegg som du skrev ovenfor her kan du spare deg for, ingen vits å svare om man ikke vet noe angående spørsmålet. Er bare dumt å kjøpe ditt og datt om det ikke passer, hadde man visst dette selv hadde man neppe hatt bruk for forumet. Derfor vi er medlemmer her at vi har en felles interesse for Audi, trakkasering av folk hører ikke hjemme på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tingen er at det er flere som har sagt dette, og når de svarer dette så går jeg utifra at de har peiling på svar på spørsmålet siden de svarer. Sånne idiotiske innlegg som du skrev ovenfor her kan du spare deg for, ingen vits å svare om man ikke vet noe angående spørsmålet. Er bare dumt å kjøpe ditt og datt om det ikke passer, hadde man visst dette selv hadde man neppe hatt bruk for forumet. Derfor vi er medlemmer her at vi har en felles interesse for Audi, trakkasering av folk hører ikke hjemme på forumet.

Hva? Her kommer jeg med ett fornuftig svar til deg så får jeg bare "dritt" slengt tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall at 01A/01E-girkasser som du har, har opplagring for inngående aksel i svinghjulet mens 016-kasse som det er i alle bilene som hadde KG-motor original har opplagringen i enden av veivakselen. Jeg tror 034 har slik spacer, men vet ikke hvordan du må trikse og mikse med clutch og trykkplate for å få det til å funke. Jeg tror jeg hadde satset på et svinghjul med riktig pinne til sensor fra en S2/S4/S6 eller lignende, det skal såvidt jeg vet funke fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva? Her kommer jeg med ett fornuftig svar til deg så får jeg bare "dritt" slengt tilbake.

Et fornuftig svar at jeg skal saksøke folk?: rolleyes

Nei, det er nok ingen vits i å komme med sånt. Saken jeg mente var at folk her har tillit fra meg, siden mange er veldig flinke. Derfor stoler man på folk når mange svarer og ikke en "random". Det var da vel ikke rettet mot noen når jeg skrev at "noen sa at clutchen passet rett på girkassen, men det gjorde den ikke". Mente at det er ingen vits i å svare på det om man ikke har testet ut selv og vet det sikkert, dumt om man kjøper ting man ikke blir kvitt, tenkte ikke da på clutchen.

Takker for svar Eivind og alle andre! Håper noen vet hva jeg eventuelt kan gjøre eventuelt hvor jeg kan få tak i dette, haster da jeg er uten bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.