Fusking på lavt turtall 2,8 v6

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med ett irriterandes problem.

 

Har kjøpt meg en 93mod Audi coupe Q 2,8. Bilen trekker dårlig under 2500rpm samt at den småfusker så lenge jeg ikke har mere enn halve gasspådraget, virker som om når spjell nr 2 åpner forsvinner fusk og motoren går renere.

 

Hvis jeg holder motoren mlm 1000 og 2000rpm (ved rusing, uten å kjøre) fusker den og putrer i eksosen..

 

Kom ingen feilkoder fra feilhiddenlagret. Har bytta plugger og coil ledninger uten at det hjalp. Har også sjekket for falskluft med startspray.

 

Håper noen har gode råd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di skriver ikke hvor langt den har gått, men fatter hadde samme problemet på sin v6. Da måtte 2 av dysene byttes. Fusker den litt på tomgang og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har gått 165000km. Fusker ikke direkte på tomgang, men den går nok litt uryddig. Av og til jager den liksom litt på tomgang, turtallet øker litt og går tilbake igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symptomene ellers er helt like de som var på fatterns 100.

 

Prøv å koble fra dysene en og en mens bilen står på tomgang. Da merker du godt om motoren endrer oppførsel. Det var slik vi fant det ut.. Når vi plugget ut to av de, gikk motoren på akkurat samme måte som når de var plugget i. Tror han betalte rundt 1600 for bytte på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset! Skal sjekke dette i mrg.

 

Hvis noen andre kan komme med flere tips tas de imot med stoooor takk..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg å ikke være dysene som var problemet=(

 

Ingen som kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, har du funnet ut ka som var problemet med golfen din?

har AKKURAT det samme problemet selv, rykker SKIKKELIG på lavt turtall

og rundt 1000-2000 med jevn gass så puttrer det baki potta, og den drar heller ikke skikkelig når eg drar på skikkelig, kommer i drag og napp...

og som du sa , den jager littegrann på turtallet på tomgang..såvidt..opp og ned .

 

begynner å bli meeeeeeeeektig lei av denne køddinga med motoren, faen vil den skal gå heeeeilt perfekt..

 

kjører vr6 eg og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kjører ikke vr6 ser eg da , hehe men v6èrn til audi..men vi plages av samme problem ivertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jmin vr6 gikk ureint på tomgang, og ville ikke starte ved varm motor! Men det var da bensinpumpa, og det ble feilkoder som kunne leses av. da rykket det også en del, men på høe turtall. oggså en gang glemte jeg å koble til hallgiver ledningen etter jeg hadde vært av med fordelerlokket, da ble det en lett rykking på lavere turtall tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.