#1 Skrevet August 28, 2008 (endret) Hei For et par dager siden så tok jeg motorvask på bilen, men i ettertid så har jeg hatt store problemer med alt for høy tomgang. På kald motor så går den rett opp til 2.200rpm,blir der i en 10-30 sek, også øker raskt opp til 3100 rpm.. Det hjelper heller ikke om den er varm. Å gi gass hjelper heller ikke.... Fikk tips om å ta av connectoren til tomgangsregulatoren, men da dør motoren ut, heller ikke mulig å få start på den uten å måtte gi gass samtidig. Så idag, så prøvde jeg å bytte mot en annen tomgangsregulator, men det hjalp heller ikke.. Jeg la derimot merke til at hvis jeg lar tenninga være på også setter på connectoren, så ser jeg ventilen inni åpner for fullt.. Så da tenkte jeg at det må være en giver et eller annet sted, som sier at tomgangsventilen skal åpne for fullt.. Men hvem, og hvor sitter de(n)? Dette er et stort problem, på mange måter.. * 3000 rpm på kald motor er ikke mye bra * Det sliter på clutchen når jeg skal ta igang * og sist men ikke minst... folk tror jeg ikke kan kjøre bil når jeg kjører rundt med konstant 3000 rpm Noen som har noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2008 Har tatt noen bilder, i tilfelle folk er i tvil hva det er snakk om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2008 Sjekk tomgangsbryter og ledninger ved gasspjeldet, har vært borti at tomgangen blir helt spinnvill dersom denne slutter å virke ordentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2008 Hmm, etter hva jeg så i mørket, var det ikke lett å se noen skruer.. Sitter knotete til eller? Så tenker vi oss at jeg får av lokket, hva skal jeg se etter, evt. er det noe jeg kan få målt på med multimeter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 30, 2008 Ja.. det var lett for forstå hvordan det skulle av, når jeg først fikk dagslys oppi der.. Virker som bryterene fungerer, etter hva jeg målte på 3-pins kontakten. Men det sorte "sneglehuset" av plast som sitter på luftfiltret, som går til innsuget på turboen (jeg vet ikke det riktige navnet) Der fant jeg flere svære sprekker ved alle uttakene.. Har sitti nå og klint på Tec7 over alle sammen og lagt til tørk for 24 timer... Kan det være feilkilden? At bilen suger falsk luft derifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2008 Jeg er 90% sikker på at feilen er falsk luft, har nå satt på "sneglehuset" igjen.. Men til min store fortvilelse, så forandra ikke turtallet seg, derimot så steg det!! Vi er nå oppe i 3400 rpm fokens! Derimot så når jeg fikk en annen en til å kutte motoren mens jeg banna og sverta, så hørte jeg en suselyd, så jeg ser litt rundt, og der!!! langt innimellom, tragt til, så var det en liten slange mellom innsuget og topplokket, og den var det hull i.. Her nå også tec7 den også igår, og satt det på plass idag.. Nå veksler den saktere mellom 1200-1800 rpm, men fortsatt et stort irritasjonsmoment... Jeg hører fortsatt en sugelyd når jeg stopper motoren, men trykket forsvinner såpass fort at jeg rekker ikke finne den.. Om det betyr noe, så ligger vakuumet på -0,5 bar, så å si konstant... Hva bruker dere for å trykkteste, hvor og hvordan setter jeg inn trykket? Bare bruke en av de slangene med grå "stoffstrømpe" rundt? For å starte og stoppe fungerer tydligvis ikke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2008 Har du justert tomgangen?? bilen din skal ikke slokne selv om du kobler i fra tomgangsregulatoren Men dette vil bare løse det problemet, ikke det at den henger seg på et turtall. Problemet du beskriver kan være så mangt.. utrolig typisk audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2008 Nei, jeg har ikke rørt tomgangen.. Er det den skruen som sitter forrerst på innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...