Anbefalte innlegg

Ja.. da har jeg en interessant case på gang her.

Etter en hærverksskade i fjor ble store deler av bilen lakkert .

Panser, og begge sidene.

Kun tak og bakluke som slapp unna.

Lakkeringen fant sted i november 2007 og nå i august 2008 ser jeg at på den ene døren

har lakken begynnt å flasse av i store flak, og rundt hjulbuene bak har den begynnt å boble og flasse enkelte steder.

Da skaden skjedde hadde jeg full kasko hos Sparebank 1 forskring. Noe som var forholdsvis kostbart.

På grunn av bekjentskaper og en forferdelig god pris, byttet jeg i mai i år til IF forsikring og har nå full kasko der.

 

Sparebank 1 betalte selvfølgelig for lakkeringen og alt var bare bra.

Nå viser det seg da at her er det nok gjort dårlig arbeid under lakkering, og vanligvis ville jeg jo tatt dette med lakkverkstedet. Nå viser det seg at dette lakkverkstedet er out of business.

 

Spørsmålet er da, sitter jeg her med skjegget i postkassa ? Hvor henvender jeg meg ?

Skal jeg høre med sparebank 1 siden det var de som forsikret meg når skaden inntraff?

Skal jeg høre med If siden det var en forsikringskade ? (neppe)

Eller skal jeg høre med lakkereren som ikke lenger driver med denslags ?

 

Noen som har vært borti noe lignede ?

Liker å vite hva jeg har krav på, hvem jeg skal kreve, og hvordan denne saken stiller seg før jeg begynner å ta telefoner .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Sparebank 1 først, så får du sikkert et svar.

Blir vanskelig å få reklamasjon fra et verksted som ikke er i drift lengre.

Ditt nåværende forsikringsselskap kan selvfølgelig prøve med en regress mot Sparebank 1, men om de vinner frem er usikkert.

For å komentere jobben som er gjort på din bil, slik du beskriver, så er avflassing en klar reklamasjon, da det sansynligvis er dårlig nedmattet underlag som er årsak.

Når det gjelder bobler i lakken(rust?) så kommer det an på hva som står i taksten.

Skulle den flaten lakkes som tilstøtende flate eller som gammel del?

Ved tilstøtende flater er det ikke krav om at gamle steinsprut og skader skal utbedres, men flaten skal bare påføres ny lakk for å få fargen til å stemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.