Anbefalte innlegg

Hei, skal sote vinduene på min passat er en 2000modell 3b stv og tenkte eg skulle ta ut vinduene i dørene for å få best resultat..

Så langt her eg fått av dør dekselet, løsnet vinduet fra vindus heisen, fått løs listen rundt vinduet men ikke helt av. Når eg skal føre vinduet opp og ut av døre på utsiden henger det seg fast i det som er igjen av listen... noen som har noe tips eller forklaring på hva eg skal gjøre for å få ut vinduet helt...??

Mvh Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips? må hele listen rundt vinduet av..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke ramme på passat også da, som på a4/a6?

DU må skru av den ytterste ramma, så følger hele ruta med. Når du tar av den. Syntest huske det er 4 bolter som må skrues ut, og så heiser du ut ytterste ramma av døra med vinduet hengende i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner ikke helt hva du mener med ramme, hadde av interiør dekselet, og eneste bak der er en slags blikk deksel hvor motor til vindusheisen og til brytere og slikt...

listen får eg av rammen, men henger i nederste delen..så kan ikke tas av helt nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På a4 og a6 så er det iallefall en "ramme" som står skrudd fast i ramma igjen, der vinduet er montert i. Denne kan der skrues av og da tar du ut hele vinduet med mekanismen og alt. Da er det enkelt å få ut vinduet igjen, om du skal ha ut bare glasset.

Vanskelig å forklare, men du burde se det ganske fort om det er sånn på passat også, men som sagt, vet ikke om det er likt her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bak vinduene er fetet med ein sylinder m propp inni (kvit og av plast) finnest bak den svarte plast sirkelen, du må trykke ut proppen og såskal det berre vere å ta opp vinduet, bakenden først.pass på att proppen og syl, skal settest på før du setter inn/ned ruta. framme er ruta festa m to skruer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen ramme som skal skrus løs på Passat, kun på A4 og A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takker for tips, skal hive meg rundt og gjøre ett forsøk til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk å bruke litt elektrorens på "stikka" det gjorde ikke jeg, å nå er låsen bak litt forvirra!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på stikka...?

Jada.

Svir litt med det samme, men blir ren og pen skjønner du;)

Mener sikkert stikk-kontaktene( om du har sentrallås)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.