Anbefalte innlegg

Noen som har erfraringer med Nankang dekk?

Bestilte nettopp til Golf,en min fra dekkonline.com, Nankang NS-1 i dim 185/60x14.

Egentlig så er det vel overkill med high-performance dekk på en Golf 1.6/75 hk - 1986, men pytt pytt.

Billige var de, og jeg kjenner en som kan legge de på for meg.

Kjører vel 6000 km i året med Golf,en....:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ns-1!? :P

har kjørt med ns-2 å kan vel ikke si annet en at jeg er strålendes fornøyd;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk søkefunksjon. -MYE diskutert her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfraringer med Nankang dekk?

Bestilte nettopp til Golf,en min fra dekkonline.com, Nankang NS-1 i dim 185/60x14.

Egentlig så er det vel overkill med high-performance dekk på en Golf 1.6/75 hk - 1986, men pytt pytt.

Billige var de, og jeg kjenner en som kan legge de på for meg.

Kjører vel 6000 km i året med Golf,en....:-)

Å kalle det high-performance dekk var vel å ta litt godt i : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøkkelordet er vel vann i veibanen. Ved MYE vann har jeg opplevd litt vannplaning, men da var det ekstremt nedbør også. Er du vanlig bilist som mange andre, er de helt sikkert bra nok.

Men, jeg velger nok et annet merke når de skal byttes ut. Sikkerhet fremfor pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og merket at nankang ikke er bra nok på vått føre og det har vi jo endel av her, men det har heller aldri vært noe stort problem enda. Men jeg må si at jeg tenker over det vær gang jeg kjører på vått at hva om jeg må ta en kraftig nedbremsing... hva skjer da? Har jeg grep nok i disse dekka? Så neste gang kjøper jeg et annet merke grunnet egenskapene på vått føre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker noe av det samme da samboer og barn bruker bilen uten meg bak rattet til tider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt 1,5 sesong på Nankang NS2 med en Vento, og det er først nå når dekkene er halvslitt at jeg har merket at det er litt dårlig ved fuktig/våt veibane. Før har ikke det vært et problem. Hvis du har en noenlunde "normal" kjørestil fungerer det greit nok. Iforhold til prisen er det bra.

Blir vel til at jeg kjøper nye dekk til neste sesong, og jeg har ikke bestemt meg om Nankang får fornyet tillit:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel kjørt en halv sesong med Nankang NS-2, og de er vel som de fleste sier kurante dekk til prisen, men de sitter gjerne litt dårligere på våtføre. Ser at veldig mange bruker de, selv på dyrere biler.

Tror nok du vil bli fornøyd med dem på Golfen din! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to ting på bilen jeg ikke sparer penger på, og det er dekk og olje. Jeg vil vite at den ene gangen, selv om jeg kjører normalt i fartsgrensen, må foreta en nødbrems pga. et barn som plutselig løper ut i veien, så skal dekkene gjøre at jeg får kortest mulig bremsestrekning. Av den grunn kan jeg ikke tenke meg å finne på å sette på noen slike billigdekk på noen av mine biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har NS-1 på min og synes det er mye dekkstøy.. hadde kenda dekk på min gamle og de var myyye bedre.. mn det er min mening:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det på min å.. mye dekkstøy å sitter ikke noe særlig på våttføre.. men me d normal kjøring som de andre sier så duger di.. men til neste sesong så tror jeg att det blir ett anet merke ja.. pga støyen å sikkerheten..har en samboer som bruker bilen mest på jobb så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang NS-1 kan vel ikke akkurat kalles high performance.

Det er to ting på bilen jeg ikke sparer penger på, og det er dekk og olje. Jeg vil vite at den ene gangen, selv om jeg kjører normalt i fartsgrensen, må foreta en nødbrems pga. et barn som plutselig løper ut i veien, så skal dekkene gjøre at jeg får kortest mulig bremsestrekning. Av den grunn kan jeg ikke tenke meg å finne på å sette på noen slike billigdekk på noen av mine biler.

Veldig enig.

Uansett om man har en billig 1.6 bruksbil eller en verstingbil, så kan man ikke bremse hardere enn dekket tillater, og farta man cruiser rundt i er stort sett den samme uansett motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang NS-1 kan vel ikke akkurat kalles high performance.

Det er nok sikkert ikke det. Var bare nettsida til dekkonline.com som reklamerte med den uttalelsen. Har forresten fått dekkene i dag, hele 5 dager før estimert leveringsdato.:-)

Saken er at Golf,en skal på EU kontroll ganske snart. Og som nevnt i min tråd om min bil så er justerbart understell på ønskelista. Da blir det andre hjul også.

Så enn så lenge blir disse dekkene montert på bilen foran og et sett nye oljedempere bak fra HovwdiAudi. Kostet ikke mer enn 378.- kr for 2 stk. Har fått disse også i posten, 3 dager fra DK.

Så da blir det 800.- i dekk, 378.- i nye dempere, og 250.- for nye bremsesko bak. Og det er en OK pris for å få den EU godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er godt fornøyd med Ns-2 dekka mine. Ikke like bra som dyrere dekk jeg har kjørt på før, en del støy og litt mindre grep. Men prisen i betraktning så er det et kjempedekk!

At det er "skummelt på vått" skjønner jeg ikke.. Skal kjøre relativt friskt før det slipper på asfalt, selv om den er våt. Siden jeg kjører pent er det ikke et tema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Sonar NS-2 som er samme dekket, greit på tørt, men sleipt som rakkeren på vått føre. Men er jo litt gøy igrunn, iallefall når det trekker i begge ender :D Slitesterke som bare juling, kjørt snart 3 sommere, og er mye mønster igjen, men tror de blir byttet snart uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt og greit.. Dritt på vått, greit på tørt.. Kjørt Nankang på vinter og sommer.. Funker greit.. MEn vann liker dem ikke! Farlig å gi på ut i kryss når det er vått :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.