Dodge Viper med ny rundetid-rekord på Nürburgring.

Anbefalte innlegg

Ha ha ha ha!!

 

Til alle dere som tvilte på Viper!

 

7:22 Dodge Viper SRT-10 ACR 2009mod. August 2008.

 

7:26.4 Chevrolet Corvette C6 ZR1 Jim Mer 27 June 2008

7:27 Pagani Zonda F Clubsport Marc Basseng September 2007

7:29 Nissan GT-R Toshio Suzuki 16 April 2008

7:32.02 Porsche 911 GT2 2008 Walter Röhrl 2007

 

http://www.automotorsport.se/news/15394/viper-acr-sl%C3%A5r-nytt-n%C3%BCrburgring-rekord/

 

I knappt två månader fick Corvette ZR1 vara snabbast kring den 20,1 km långa asfaltssträcka som utgör Nürburgrings nordslinga. Hysterin kring denna kamp må vara helt onödig på många sätt men samtidigt är den väldigt fascinerande så vi tänker inte låta er leva i okunskap.

 

http://www.motortrend.com/av/features/112_0811_2009_dodge_viper_acr_nurburgring_record_video/index.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radical SR8 gjorde det på 6.55 så viper er nok ikke raskest

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kos deg mens du kan... varer nok ikke lenge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kos deg mens du kan... varer nok ikke lenge :D

 

Audi R8 GT3 kan nok true Viper SRT-10 ACR ja, men det blir nok ikke i år tror jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må dere huske på at Dodge Viper ACR (American Club Racer) er en vanlig produksjonsbil og kan ikke sammenlignes med radical som ikke har dører, interiør eller tak, eller R8 GT3 som er en racerbil. Samme type bil som feks. Porsche 911 GT3 RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må dere huske på at Dodge Viper ACR (American Club Racer) er en vanlig produksjonsbil og kan ikke sammenlignes med radical som ikke har dører, interiør eller tak, eller R8 GT3 som er en racerbil. Samme type bil som feks. Porsche 911 GT3 RS

 

 

Helt korrekt dette ja, Dodge Viper SRT-10 ACR er en standardbil som er tatt ut av samlebåndet og kun lettere modifisert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var no jaggu på tide den bilen fikk kjøreegenskaper som står i stil med utseende :) Imponerende det der ja. :)

 

Sånn etter å ha sett filmen er det et par ting jeg stusser på.

 

Unødvendig mye bevegelse i gearspake... ??

Fører ser ikke helt bekvem ut med plassering av gearspake.

Kanskje ikke helt optimal gearkasse for den banen da turtallssperra er flittig brukt(kunne kanskje gått enda raskere med annen utveksling)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var no jaggu på tide den bilen fikk kjøreegenskaper som står i stil med utseende :) Imponerende det der ja. :)

 

Det du skriver bevitner jo bare om en ting, du har grodd deg fast i Audi og ikke har kjørt en Viper GTS, men jeg skal ikke hisse deg noe mere opp så du får bare leve i den troa der. :)

 

Sånn etter å ha sett filmen er det et par ting jeg stusser på.

 

Unødvendig mye bevegelse i gearspake... ??

Fører ser ikke helt bekvem ut med plassering av gearspake.

Kanskje ikke helt optimal gearkasse for den banen da turtallssperra er flittig brukt(kunne kanskje gått enda raskere med annen utveksling)

 

Har du sett girspaken i bilen din når du trår på? :D

 

Disse bilene er ikke som Audi med "stress turbo" som du må gire konstant med, legg den i andre gir som han og mye er gjort, så

derfor er han noen ganger på turtallsperra og veksler av og til opp til tredje og fjerde, ene gangen bom giret han og gikk fra andre til femte gir, det er 6seks gir på Viper. Jeg kan fortelle at når du ligger i 6gir i hundre har du omtrent 1050-1100RPM, men det går helt fint, man trenger ikke gire ned for og kjøre forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7:22: rock :

 

Helt utrolig at de får det til å se så udramatisk ut... 7:22 er så sinnsykt fort rundt den banen. Ikke mindre en 169,5km/t i snitt :)

 

At man slår Walter Röhrl i en 997 GT2 med 10 sek er jo bare helt rått...

 

Noen som vet om det ble kjørt på standard dekk eller om det ble brukt noe annet?

 

ZR1 og Skyline kjørte i hvert fall på samme dekk som de blir levert fra fabrikk med hvis jeg ikke tar helt feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var no jaggu på tide den bilen fikk kjøreegenskaper som står i stil med utseende :) Imponerende det der ja. :)

 

Sånn etter å ha sett filmen er det et par ting jeg stusser på.

 

Unødvendig mye bevegelse i gearspake... ??

Fører ser ikke helt bekvem ut med plassering av gearspake.

Kanskje ikke helt optimal gearkasse for den banen da turtallssperra er flittig brukt(kunne kanskje gått enda raskere med annen utveksling)

 

Så mye dreiemoment som den bilen har, kunne han lett ha giret opp i stedet for å slå på sperra hele tiden. tiden hadde også mest sansynlig blitt raskere. Den motoren har jo heller ikke hk og moment toppen sin så langt oppe i registeret. Så at han tar banerekord med heller nervøs kjøring og lite effektiv giring er intet mindre enn utrolig! og sier litt om hvor bra chassiet på nye viper har blitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radical er en bil som er gateregga det også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radical er en bil som er gateregga det også :)

 

Men ikke serie produsert vel? Hvis man skal regne med gate regga men modifiserte biler er det vel flere som kjører fort...

Her er det vel snakk om rekord for biler tatt rett av samlebåndet med standard dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Viper er en bil det er mulig å dra på ferietur med også, mens den Radical-saken medfører jo øresus og ryggplager om man må sitte i bilen mer enn en time.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du skriver bevitner jo bare om en ting, du har grodd deg fast i Audi og ikke har kjørt en Viper GTS, men jeg skal ikke hisse deg noe mere opp så du får bare leve i den troa der. :)

 

 

 

Har du sett girspaken i bilen din når du trår på? :D

 

Disse bilene er ikke som Audi med "stress turbo" som du må gire konstant med, legg den i andre gir som han og mye er gjort, så

derfor er han noen ganger på turtallsperra og veksler av og til opp til tredje og fjerde, ene gangen bom giret han og gikk fra andre til femte gir, det er 6seks gir på Viper. Jeg kan fortelle at når du ligger i 6gir i hundre har du omtrent 1050-1100RPM, men det går helt fint, man trenger ikke gire ned for og kjøre forbi.

 

Hehe.. Den første der var vel mest for å terge deg litt da : haha :

Men nei gearspaken på min rs4 beveger seg på langt nær så mye som den der.

 

Men noen enkle grep på den bilen deer så hadde det gått enda fortere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er uten tvil veldig raskt. Favoritten er nok alikevel Walter Röhrl i den gamle RUFen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.radicalsportscars.com/for_sale/apr_list_index_progress.php

 

må jo ikke være serieprodusert, finnes da mange biler som ikke er lagd på et samlebånd og antall har jo heller ikke noe å si. Og standard dekk kan jo være så mangt.. alt fra gateslicks til vinterdekk

 

Hvis man skal regne med ikke serie produsetre biler, fritt dekk valg, og trimming osv er det jo flere som har kjørt fortere enn Viperen. bla EDO Competion Porscha som har kjørt 7:15 (996 GT2)

 

Når man snakker om Radicalen som raskest og Viperen som raskest er det to forskjellige rekord lister. Radicalen er som du sier raskest av gateregga, men trimma og modifiserte "biler".

 

Biler som Skyline GT-R, 997 GT3RS, GT2 osv kommer levert med R-dekk som standard dekk valg. Dette gjelder nok for alle bilene på lista som Sigmund nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skal regne med ikke serie produsetre biler, fritt dekk valg, og trimming osv er det jo flere som har kjørt fortere enn Viperen. bla EDO Competion Porscha som har kjørt 7:15 (996 GT2)

 

Når man snakker om Radicalen som raskest og Viperen som raskest er det to forskjellige rekord lister. Radicalen er som du sier raskest av gateregga, men trimma og modifiserte "biler".

 

Biler som Skyline GT-R, 997 GT3RS, GT2 osv kommer levert med R-dekk som standard dekk valg. Dette gjelder nok for alle bilene på lista som Sigmund nevner.

 

Når en bil blir levert fra fabrikk så er den vel ikke trimma? Da vil man jo si at gt3rs er en trimma 911 carrera også da? Men jeg er med på det du sier, viperen er jo en mye større og mer standardisert bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ikke serie produsert vel? Hvis man skal regne med gate regga men modifiserte biler er det vel flere som kjører fort...

Her er det vel snakk om rekord for biler tatt rett av samlebåndet med standard dekk...

 

ikke bare gate reg... men gatereg i norge!

n524076042_1697044_1428.jpg

[snik lånt bilde av Iden >=)]

 

å det er laget mange av disse nå!>=) både i england å usa hvis jeg ikke tar feil:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en bil blir levert fra fabrikk så er den vel ikke trimma? Da vil man jo si at gt3rs er en trimma 911 carrera også da? Men jeg er med på det du sier, viperen er jo en mye større og mer standardisert bil.

 

Så vidt jeg vet er begge disse "listene" offisielle og hvilke kriterier de setter for å kunne være på "standard" lista vet jeg ikke.

Kanskje den må serie-produseres i et vist antall pr år: klø : Ikke vet jeg...

Radicalen står i hvert fall ikke på lista sammen med de andre standard bilene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skal regne med ikke serie produsetre biler, fritt dekk valg, og trimming osv er det jo flere som har kjørt fortere enn Viperen. bla EDO Competion Porscha som har kjørt 7:15 (996 GT2)

 

Når man snakker om Radicalen som raskest og Viperen som raskest er det to forskjellige rekord lister. Radicalen er som du sier raskest av gateregga, men trimma og modifiserte "biler".

 

Biler som Skyline GT-R, 997 GT3RS, GT2 osv kommer levert med R-dekk som standard dekk valg. Dette gjelder nok for alle bilene på lista som Sigmund nevner.

 

Nå var vel ikke den nye Nissan GTR'en helt orig heller ettersom jeg skjønte, den hadde i hvertfall mer effekt på banen enn de 480 hk den har orig.

 

Ettersom flere og flere fabrikker hiver seg på konkurransen om å kjøre fort rundt denne banen, så dukker behovet opp for et "regelverk" ang dekk/motor/hvor mye sjanser som tas/temperatur etc etc for opp for at dette skal være en fair konkurranse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var vel ikke den nye Nissan GTR'en helt orig heller ettersom jeg skjønte, den hadde i hvertfall mer effekt på banen enn de 480 hk den har orig.

 

Ettersom flere og flere fabrikker hiver seg på konkurransen om å kjøre fort rundt denne banen, så dukker behovet opp for et "regelverk" ang dekk/motor/hvor mye sjanser som tas/temperatur etc etc for opp for at dette skal være en fair konkurranse.

 

 

Slik jeg har forstått det var den som kjørte 7:29 en standard 480 hk bil. En annen har kjørt 7:25 som var en trimmet versjon med 550hk. 7:25 tiden er derfor heller ikke registrert på samme lista. Men begge disse tidene er beskrevet i samme artikkel i VG hvor måten artikkelen er skrevet på gjør det lett å misforstå.

 

Det var derfor jeg også spurte i mitt første innlegg om dekkene på Viperen. Så vidt jeg skjønte var heller ikke tiden til Viperen offisell og "godkjent enda: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.