#1 Skrevet August 29, 2008 vet dette er ett litt dumt spørsmål, men er ikke helt 100% sikker så da spør eg her inne:o som tittelen sier, går 20v toppen rett på 2.5 dieselblokka eller må det borres opp nye innfestninger, andre kam drev med tanke på at dieselblokka er høyere osv. har søkt litt rundt omkring men ikke fått ett helt konkret svar er jo mangen her inne som har gjort det så burde vel kunne få ett raskt svar rekner eg med på forhånd takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 29, 2008 må nokk regne med litt sveising på blokk/topp og bytte reimhjul nede til et fra en 20v turbo . og borre opp bolthullene i toppen da de er hakket større topp bolter i diesel blokka .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 29, 2008 noen som har noe mer info om hva som må gjøres sånn i grove trekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2008 noen som har noe mer info om hva som må gjøres sånn i grove trekk? Det han Vidar S skrev var vel i sånn grovetrekk det, og det stemmer det han skriver, sånn i grove trekk må du gjøre det han skriver. Jeg kan jo quote det han skrev så slipper du å scrolle opp. må nokk regne med litt sveising på blokk/topp og bytte reimhjul nede til et fra en 20v turbo . og borre opp bolthullene i toppen da de er hakket større topp bolter i diesel blokka .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2008 Det han Vidar S skrev var vel i sånn grovetrekk det, og det stemmer det han skriver, sånn i grove trekk må du gjøre det han skriver. Jeg kan jo quote det han skrev så slipper du å scrolle opp. Du gjør det bedre når du ikke sier noen ting! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2008 Du gjør det bedre når du ikke sier noen ting! Mr.Andreassen. Man skal jo svare på det folk spør om? Og Hr.Bakke spurte om hva man måtte gjøre i grove trekk for og få en 20V topp over på 2,5TDI Caravelle blokk, og i grove trekk må man gjøre det Mr.Skotheim skrev, og jeg så ingen grunn til og skrive noe mere siden han ville ha det i grove trekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2008 http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=6797 Meld deg inn hvis du ikke er medlem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 30, 2008 (endret) du må plugge ett åndingshull i blokken(dreie en tapp, og press på plass) også må du sveise på en flik på ene siden av blokka for at 20v topp pakningen skal tette ved det området. dette gjøres selvfølgelig før du planer blokka.. for at råder skal gå klare på innsiden trenger du å fjerne litt gods på hver side av råden, om du forstår.. i tilleg til dette trenger du å borre bolthullene i toppen fra 11,5mm til 12mm. bruker du bare 20v deler på blokka, slik som oljepumpe, strammere, kamdrev osv funker dette bra.. det er også andre småting du må gjøre, som feks sette på ny frostplugg på eksos siden, da dieselen har frostplugg med tapp for retur av vann fra turbo.. smal sak.. i tillegg til det lokket må du bytte ut et tett lokk med et slikt åningslokk du finner på 20v motorene.. litt usikker på om alle dieselblokkene er like, men dette er hvertfall gjort med min. har masse bilder av det jeg nettopp forklarte om du vil se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 30, 2008 Legg ut bilder!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 30, 2008 det er også andre småting du må gjøre, som feks sette på ny frostplugg på eksos siden, da dieselen har frostplugg med tapp for retur av vann fra turbo litt usikker på om alle dieselblokkene er like, men dette er hvertfall gjort med min. På noen tdi blokker er det en av frostpluggene som har en vannuttaksstuss som nevnt over her, mens andre kun har tette frostplugger. Tdi blokker fra automat og 140 hk har dette vannuttaket. Forøvrig er alle 2,5 tdi blokkene like med unntak av uttak for triggersensor. Noen har trigger orginalt mot svinghjul andre mot veiv, så man bør gjøre seg opp en mening om hvor man skal hente dette før man kjøper blokk. Og ellers er de fleste veivene skadet i front etter å vært kjørt med løs bolt, så man bør inspisere dem uten fremre remhjul montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2008 takker så meget for masse nyttig info, akkurat det eg var på jakt etter:) ulf erik andersen: kunne godt tenkt meg å se de bildene du har ja visst det går greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 30, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1345239#post1345239 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 30, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1345239#post1345239 dette var en ypperlig forklaring:tilber: takker så meget: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 30, 2008 bare hyggelig lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 31, 2008 Trenger du ikke å frese opp ett hull på blokka i bakkant mot torpedorveggen til stussen som går til varmeapparaetregistere å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 31, 2008 Trenger du ikke å frese opp ett hull på blokka i bakkant mot torpedorveggen til stussen som går til varmeapparaetregistere å? Jo, det stemmer det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 3, 2009 Passer 2,5dieselblokkene fra volvo også som Bensin 2,5t ? Mener dette er VWAUDI matriell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 3, 2009 Passer 2,5dieselblokkene fra volvo også som Bensin 2,5t ? Mener dette er VWAUDI matriell. Ja Audiblokkene som satt i Volvo opp til ca 2001 er Audiblokker. Volvos egne D5 blokker fra ca 2001/2002 er noe helt annet og kan ikke brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 3, 2009 Så flott, det gjør det jo enda enklere å få tak i blokk. Noen spesielle biler som er "lettest" og billigst å hente 2,5tdi blokk fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 4, 2009 Så flott, det gjør det jo enda enklere å få tak i blokk. Noen spesielle biler som er "lettest" og billigst å hente 2,5tdi blokk fra? Det er vel ikke spesielt vanskelig å hente ut motoren fra noen av dem, men er lettere på Audi enn Volvo da sistnevnte har tverrstilt motor og er noe trangere. Videre så er det noe større tilgang på kasserte Audier enn Volvoer her i landet. Billigst blir det som oftest om du kjøper blokk/veiv som er demontert, da ser du hva du får. Synd å kjøpe hel motor, grise med nedplukking i mange timer og til slutt oppdage at lagerbaner er gåent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...